فیسبوک اینستاگرام لایت را به‌صورت آزمایشی دوباره منتشر کرد

اینستاگرام لایت نسخه‌ای از اینستاگرام است که حجم کمتری دارد و دیتای کمتری مصرف می‌کند. فیسبوک که انتشار این اپلیکیشن را متوقف کرده بود، بار دیگر آن را به‌صورت آزمایشی در بازار هند منتشر کرده است. اینستاگرام لایت تنها ۲ مگابایت حجم دارد و به‌راحتی روی گوشی‌هایی دارای حافظه ذخیره‌سازی و رم کم اجرا می‌شود؛ به همین دلیل این اپلیکیشن در هند عرضه شده است.

مدیرعامل اینستاگرام به این موضوع اشاره کرده است که تمرکز این اپلیکیشن فعلا در کشور هند خواهد بود و این اولین محصول فیسبوک است که به‌طور اختصاصی و تنها در کشور هند منتشر می‌شود.

فیسبوک امیدوار است با عرضه آزمایشی اینستاگرام لایت در هند و گرفتن بازخورد، بتواند این اپلیکیشن را در کشورهای مختلف عرضه کند.

هند بزرگ‌ترین بازار فیسبوک از نظر تعداد کاربر به‌حساب می‌آید و واتساپ هم در این کشور بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. فیسبوک در نسخه هندی واتساپ ویژگی‌های مختلفی مانند خرید بیمه اضافه کرده است و قرار است پرداخت آنلاین واتساپ پی هم به این پیام‌رسان اضافه شود. گفته می‌شود این ویژگی در اختیار ۲۰ میلیون نفر قرار می‌گیرد.

هند از جمله کشورهایی به حساب می‌آید که سرعت گسترش سرویس‌های اینترنتی در آن بسیار زیاد است و به همین دلیل فیسبوک روی این کشور تمرکز زیادی دارد. سیستم واتساپ پی قرار است در هند با سرویس‌های پرداخت آنلاین علی‌بابا، گوگل پی و والمارت رقابت کند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا