کشف تصادفی گنجینه دویست ساله در نیوزلند

در یک عملیات ساخت و ساز در مرکز شهر ولینگتون (Wellington) کشور نیوزلند ، چهار چاه قدیمی متعلق به سده نوزدهم میلادی کشف شد که حاوی مصنوعات مختلفی از جمله چندین سر عروسک چینی و یک فیل چینی که دختر بچه کوچکی سوار بر روی آن بوده  ، است .

بررسی های تاریخی نشان می دهد که در این منطقه در حدود سال 1850 میلادی چندین مدرسه وجود داشته است .  سارا فیر (Sarah Phear) و همکاران باستان شناسش در یک مصاحبه مطبوعاتی در رابطه با کشفیات فوق اعلام کردند : " با بررسی ساختمان های این مدارس می توان اطلاعات لازم در رابطه با این مجموعه سر عروسک های چینی که در این چاه ها پیدا شده ، به دست آورد . "

سارا فیر در ادامه  توضیحات خود می گوید : " ما تصور می کنیم که سر عروسکی چینی بزرگتر ، در واقع در یک ظرف چای (شبیه قوری) بوده و دیگر مجسمه های سر چینی از زیور آلات و یا مجسمه های تزئینی بوده باشند که می تواند توسط مردم آن زمان دور انداخته شده باشد . "

از دیگر آثار به دست آمده از این چاه های قدیمی خیابان ویکتوریای مرکز شهر ولینگتون می توان به یک چوب سیگار گلی مزین شده به سر مردی ریشدار با کلاه سواره نظام اشاره کرد که  به شکل کاسه ای از جنس گل رس ساخته شده است . علاوه بر این موارد ، یک مرکبدان شیشه ای و یک بطری شیشه ای نیز در این محل به دست آمده است .   

این پژوهشگر نیوزلندی در ادامه اظهار داشت : " پیدا کردن چوب سیگارهایی ساده بسیار معمول است اما این نمونه بسیار جالب توجه نشان می دهد ؛ فردی با پوشش کلاه سواره نظام به احتمال قوی فرد خاصی بوده است . ما در حال بررسی و مطالعه در این رابطه هستیم تا بتوانیم اطلاعاتی بیشتر را به دست آوریم . "

منابع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا