تلاش برای ساخت اندام انسان در بدن حیوانات

بحث پیوند عضو و استفاده از اعضای مختلف پیوندی جهت حفظ جان بیماران ، یکی از مباحث بسیار با اهمیت در علم پزشکی محسوب می شود که همواره معضلات و دشواری های خاص خود را دارد . در حال حاضر برای پیوند بسیاری از اعضای حیاتی مانند قلب ، کبد ، شش و … اصلی ترین موضوع ، یافتن فردی است دارای ویژگی های اهدای عضو بوده و دچار مرگ مغزی شده باشد . این مساله سبب شده است که علی رغم تعداد نسبتا زیاد بیماران نیازمند به پیوند عضو ، تعداد اعضای اهدائی بسیار اندک بوده و علاوه بر آن شرایط جراحی پیوند عضو باید در مدت زمانی محدود پس از مرگ فرد اهدا کننده صورت گرفته و بحث قبول یا رد عضو پیوندی در بدن فرد دریافت کننده نیز بسیار مهم است . علاوه بر تمامی موارد فوق ، جراحی پیوند عضو بسیار دسوار و پیچیده بوده ونیازمند تجهیزات خاص و پیشرفته ای است که همه مراکز درمانی قادر به تهیه این تجهیزات نیستند .

به گزارش خبرگزاری ای اف ای EFE فرانسه ، پرفسور  هیرومیتسو ناکا ئوچی Hiromitsu Nakauchi که یکی از پزوهشگران مشهور زاپنی است که در این حوزه به فعالیت می پردازد اعلام کرد که قصد انجام یک سری آزمایش های عملی در زمینه پیوند عضو انسان دارد . بر این اساس در آزمایش های فوق الذکر که در ماه آگوست تابستان پیش رو انجام خواهد شد ، این پزوهشگر ژاپنی و تیم همکارانش قصد انجام تحقیقات و آزمایش هایی عملی را در زمینه ساخت اندام انسانی در بدن حیواناتی مانند خوک دارند . در این آزمایش ها از انواع ویزه سلول هائی استفاده خواهد شد که می تواند برای پیوند زدن به انسان مورد استفاده قرار گیرد .

این پژوهشگر ژاپنی که در دانشگاه های توکیو University of Tokyo و  استنفورد Stanford University در حال تدریس و پژوهش است ، در نظر دارد آزمایش های خود را در دانشگاه استنفورد انجام دهد . پیش بینی می شود این ازمایش ها طی 5 تا ده سال آینده منجر به احیا روش های پزشکی جدیدی در این حوزه شوند .