با این نرم افزار کاربردی ، شما هم بخشی از نقشه ها می شوید

در شهرهای مختلف در سطح دنیا به احتمال قوی خیابان های و کوچه هایی هستند که هیچ نام و نشانی ندارند و این موضوع  پیدا کردن آدرس خانه ها را بسیار مشکل می کند .  

بیشتر خیابان ها و کوچه های باریک زاغه نشین منطقه روسینیا ، شهر ریو دوژانیرو در برزیل فاقد نام و تابلو هستند ، پیدا کردن آدرس خانه ها در این زاغه نشین که دارای بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت بوده ، مشکل بزرگی برای شرکت های پستی به وجود آورده است .

یک شرکت انگلیسی به نام What3Words ، اپلیکیشنی متناسب با گوشی های هوشمند ساخته است که دقت و کارکرد آن نسبت به جهت یاب ماهواره ای جی پی اس بیشتر بوده و کار کردن با آن ساده تر است . نقشه کار این نرم افزار به گونه ای است که هر نقطه در جهان از یک آدرس منحصر به فرد و ساده برخوردار است که کلماتی با یک مجموعه خاص از مختصات را ثبت می کند .

کریس شلدریک (Chris Sheldrick) مدیر عامل این شرکت انگلیسی در توضیحات خود می گوید : " با جهت یاب ماهواره ای جی پی اس دو شماره کد پستی به آسانی با یکدیگر اشتباه می شوند . برای نمونه پیتزای سفارشی شما به یک محل دیگر در شهرتان تحویل داده می شود ، یعنی با اینکه آدرس مورد نظر در نزدیکی فرد بوده ولی او نمی تواند آدرس را پیدا نمی کند . یا اگر یک حرف در آدرس را اشتباه بنویسید ، ممکن است بسته مورد نظر به یک جای دیگر دنیا منتقل شود . "

قابل توجه است که چهار میلیارد نفر از ساکنان کره زمین در مکان هایی زندگی می کنند که از نام خیابان و یا شماره پلاک برخوردار نبوده و نمی توان  آن ها را به سادگی پیدا کرد . به این معنا که آن ها خارج از نقشه جهان قرار دارند و این باعث می شود تا از تسهیلات دولتی و تجاری و همچنین امکانات عمومی و شهری بی بهره بمانند .

در این لحظه است که برنامه نرم افزاری شرکت What3Words کاربرد خواهد داشت . کریس شلدریک در این رابطه می گوید : " تعداد زیادی از این نمونه ها حتی در کشورهای توسعه یافته وجود دارند که برخی آدرس ها به کار نمی آید و نمی توان آن ها را پیدا کرد .  اما این برنامه برای هر نقطه تعریفی خاص داشته و به آسانی می تواند محل مورد نظر را نشان دهد .

سیستم این اپلیکیشن در حال حاضر در زبان های مختلفی از جمله  انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، روسی ، آلمانی و ترکی موجود بوده و سازندگان آن در نظر دارند تا نسخه های ایتالیایی ، یونانی ، عربی و سواحیلی آن را نیز آماده کنند .  چهارمین کشور پرجمعیت جهان ، اندرونزی نیز از فقدان سیستم آدرس یابی موثر رنج می برد به همین دلیل نسخه بعدی که آماده خواهد شد به زبان اندونزیایی خواهد بود . 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا