علت انحراف انگشت پا چیست؟

عارف سعیدی متخصص فیزیوتراپی و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ، گفت: انحراف انگشت شست پا به سمت انگشتان دیگر، مشکلی است که بسیاری افراد از آن رنج می‌برند. در حالت عادی معمولا انگشتان به سمت جلو هستند، اما به طور کلی انگشت شست پا به سمت انگشتان دیگر مقدار کمی انحراف دارد؛ وقتی که این انحراف زیاد شود در دراز مدت می‌تواند اختلالاتی مانند آرتروز انگشت شست پا را ایجاد کند.

او  افزود: این مشکل معمولا علل ژنتیکی و اکتسابی مثل پوشیدن کفش‌های جلو تنگ دارد که شست پا را تحت فشار زیاد قرار می‌دهد و باعث تمایل آن به سمت انگشتان دیگر می‌شود.

سعیدی بیان کرد: شدت آرتروز در دراز مدت ممکن است فرد را تحت عمل جراحی قرار دهد که در واقع کمک خوبی به این مشکل نمی‌شود؛ چرا که مفصل از بین خواهد رفت و فرد را در راه رفتن با اختلال رو به رو می‌کند؛ بنابراین بهتر است در همان ابتدا که متوجه انحراف شست پا شدید از راهکار‌های درمانی مانند پد‌های لای انگشت استفاده کنید.

متخصص فیزیوتراپی مطرح کرد: توصیه می‌شود برای درمان این اختلال، حتما با فیزیوتراپیست مشورت کنید تا با ارائه و آموزش تمرین‌های مناسب، به تسریع بهبود شما کمک کند. در واقع این نوع تمرینات بسیار ساده هستند که کشش انگشت شست در جهت مخالف انگشتان دیگر و تقویت عضلات انگشت شست صورت می‌گیرد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: به تعویق انداختن درمان انحراف انگشت شست پا ممکن است در دراز مدت باعث درد‌های شدید و اختلالات دیگر شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در اسرع وقت نسبت به درمان ‌این مشکل اقدام کنید همچنین در انتخاب کفش مناسب بیشتر دقت داشته باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا