باید درصد بودجه‌های پژوهشی افزایش پیدا کند

دکتر فرید نجفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه‌های پژوهشی جزو نقاط تاریک عرصه پژوهش کشور است، عنوان کرد:  درخواست وزارت بهداشت از دولت و مجلس این است که به وضعیت بودجه‌های پژوهشی توجه ویژه داشته باشند، چراکه افزایش ۳۰ درصدی در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها صرف حقوق و سایر هزینه‌ها شده و با این افزایش بودجه هیچ اتفاقی تازه‌ای رخ نمی‌دهد.

وی در عین حال گفت: البته  قبول داریم که در تحریم و شرایط سختی هستیم ولی باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که گذر از شرایط سخت نیازمند پژوهش و فناوری بیشتر است و اگر خواهان خروج کشور از این بن بست هستیم باید درصد بودجه‌های پژوهشی افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: با وضعیت فعلی بودجه پژوهش نباید انتظار تغییرات و اتفاق خاصی در حوزه تحقیقات سلامت داشته باشیم.

نجفی همچنین در خصوص نحوه توزیع بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اظهار کرد: بنا بر این است که بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها بر مبنای خروجی و تعداد اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی توزیع شود و سعی ما بر این است که توزیع عادلانه بودجه را در بین مراکز پژوهشی داشته باشیم.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه بر اساس شاخص‌های پژوهشی توزیع می‌شود، در رابطه با بودجه بالای برخی از مراکز پژوهشی توضیح داد: البته برخی از مراکز پژوهشی خودشان به صورت مستقل بودجه دارند و لذا سعی می‌شود که در این راستا توزیع بودجه تعدیل شده و مبنای اصلی اثربخشی و خروجی‌ها باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا