رشته مهندسی سیستم‌های محیط زیست راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک، رشته مهندسی سیستم های محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به عنوان اولین رشته میان رشته ای در دانشگاه اراک به جمع رشته های این دانشگاه پیوست.

دکتر فردین نعمت زاده مدیر گروه رشته های میان رشته ای و فرارشته ای دانشگاه اراک در این رابطه گفت: در راستای سیاست های توسعه دانشگاه در جهت ایجاد رشته های بین رشته ای و فرارشته ای، از سال ۹۶ دانشگاه تصمیم بر برنامه ریزی جهت ایجاد رشته های میان رشته ای و فرارشته ای جدید گرفت. در این راستا بر مبنای خلاءهایی که در آموزش عالی منطقه ۴ کشور وجود داشته است، آمایش آموزش عالی نیاز منطقه ای به تعدادی رشته را مشخص کرد.

وی افزود: در جلسات شورای راهبردی بین رشته های دانشگاه و مسئولین دانشگاه اراک جلساتی متعدد مبنی بر شناسایی و تهیه زیرساخت های لازم برای افزودن این رشته ها به دانشگاه تشکیل شد که منجر به ورود تدریجی رشته های میان رشته ای به دانشگاه اراک شد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه بر مبنای دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش این رشته تاکنون پذیرش دانشجو نداشته است و دانشگاه اراک اولین دانشگاه کشور در جذب دانشجو با عنوان مهندسی سیستم‌های محیط زیست است، اظهار کرد: حداقل ضوابطی که برای ایجاد این رشته ها وجود دارد وجود یک دانشیار مرتبط و سه استادیار مرتبط است که بر این اساس با همکاری گروه‌های مختلف دانشگاه کارگروهی برای تاسیس این رشته تشکیل شد.

وی از افزودن چهار رشته جدید میان رشته ای دیگر تا ابتدای سال آتی خبر داد و گفت: رشته های سیستم های انرژی، ریز زیست فناوری، رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و مهندسی بازرسی فنی با توجه به نیاز منطقه ای به زودی به جمع رشته های دانشگاه اراک اضافه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا