منتظر خودروی ساخت اپل باشید

شرکت مشهور اپل که در حوزه ساخت و طراحی قطعات الکترونیکی، تلفن های همراه، فناوری های پوشیدنی و کامپیوتر فعال است، در نظر دارد وارد بازار خودرو شود. شواهد نشان می دهد که اپل قصد دارد اولین ماشین سواری اش را در سال ۲۰۲۴ با استفاده از فناوری باتری مخصوص خود با هدف کاهش بنیادی قیمت باتری های EV به بازار عرضه کند.

بر این اساس غول فناوری Amerian تلاش خود را در زمینه خودروسازی ، معروف به پروژه تایتان ، که حداقل از سال 2014 در حال توسعه است ، تجدید کرده است.  این خودرو از فناوری های هوشمند رانندگی خودکار بهره مند است و از یک باتری منحصر به فرد تک سلولی استفاده می کند.به گزارش سیناپرس، این باتری به  سلول های بزرگتری  مجهز بوده و امکان ساخت بسته های باتری متراکم تری را فراهم می کند. این فناوری ممکن است برد مسافتی بیشتری نسبت به طرح های چند سلولی سنتی که توسط اتومبیل های الکتریکی فعلی استفاده می شود ، ارائه دهد.

گزارش شده است که شرکت با همکاری اپل در حال آزمایش شیمیایی نوعی باتری ساخته شده از فسفات آهن – لیتیوم به عنوان جایگزینی برای باتری های یونی تیتیم است ، زیرا احتمال گرم شدن آن کمتر بوده و کارایی بیشتری دارد.

علی رغم اینکه اپل سنسورهای LIDAR خود را برای جدیدترین مدل های آیفون و آی پد پرو طراحی کرده است ، برخی از اجزای آن  که برای عملکرد خودران این خودروهای هوشمند استفاده می شوند ، از سوی شرکای خارجی تأمین می شوند.

انتظار می رود همانند خط تولید لوازم الکترونیکی مصرفی اپل ، تولید ماشین اپل به یک شریک تولید در داخل آمریکا یا سایر شرکت های خارج از این کشور واگذار شود. در حال حاضر هدف اصلی این شرکت، ارائه خودروی اپل در سال ۲۰۲۴ است اگرچه مدیران  اپل اعلام کرده اند که ممکن است به دلیل تأخیرهای مربوط به بیماری همه گیر کرونا ، تولید آی کار یا همان خودروی اپل  در سال ۲۰۲۵ محقق شود.

در خاتمه گفتنی است ریاست این پروژه را داگ فیلد ، مهندس اسبق سخت افزار اپل بر عهده دارد که در سال ۲۰۱۸ به استخدام شرکت تسلا در آمده بود.  به گفته کارشناسان دنیای خودرو، تولید یک خودرو برای اپل اتفاقی جدی است، زیرا این شرکت قبلاً در سال ۲۰۱۷ تأیید کرده بود که برنامه خود برای ساخت خودرو را  لغو کرده است. در آن زمان تیم کوک ، مدیر عامل اپل ، در گفتگو با بلومبرگ توضیح داد که این غول فناوری اکنون کاملاً روی توسعه یک سیستم هوشمند و خودمختار متمرکز است و به سایر حوزه ها ورود نخواهد کرد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا