پس لرزه های هک بزرگ در آمریکا به ان ویدیا و اینتل رسید

در روزهای اخیر یک حمله گسترده هکری به نهادهای مهم دولتی و اطلاعاتی آمریکا جنجال زیادی به راه انداخته و فهرست بلندبالایی از شرکت‌های فناوری که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته اند نیز منتشر شده است. البته وزارتخانه‌های خزانه داری، امنیت داخلی، دفاع و امور خارجه آمریکا نیز از جمله اهداف این حمله سایبری بوده‌اند.

علاوه بر اینتل و ان ویدیا، سیسکو، مایکروسافت و بلکین نیز به علت استفاده از نرم افزار اوریون شرکت سولارویندز از حملات هکری یادشده متأثر شده‌اند. این نرم افزار معیوب به هکرها امکان داده تا اطلاعات شخصی و حرفه ای گسترده‌ای را از سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی آمریکایی سرقت کنند.

سولارویندز صدهاهزار مشتری حقیقی و حقوقی در سراسر جهان دارد که دهها مجموعه دولتی و صدها شرکت بزرگ تجاری در زمره آنها هستند. بر اساس گزارش خود سولارویندز ۱۸ هزار مشتری این شرکت از نسخه‌های معیوب نرم افزار اوریون استفاده می‌کنند.

هنوز مقدار خسارات وارد شده به علت این حملات مشخص نیست و تحقیقات قضائی و اطلاعاتی در این زمینه ادامه دارد. ان ویدیا مدعی شده هکرها نتوانسته اند جای پایی برای نفوذهای بیشتر بر روی شبکه این شرکت ایجاد کنند و سیسکو نیز اظهار داشته که اثری از آلودگی تولیدات آن را کشف نکرده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا