افزایش ایمنی کودک در خودرو با طراحی جدید ولوو

طرح مفهومی Excellence Child Safety Seat Concept شامل بازنگری کلی در طراحی فضای داخلی خودرو برای ایجاد فضایی امن برای نوزاد، کودک و بزرگسال است.

در این طرح، فضای صندلی کنار راننده برای تعبیه صندلی مخصوص کودک در نظر گرفته شده است، بطوریکه نوزاد یا کودک براحتی می‌تواند سرنشینان عقب خودرو را مشاهده کند.

لوتا جکسون، متخصص ایمنی کودکان در بخش طراحی خودرو ولوو تأکید می‌کند: سر کودک وزن بیشتری نسبت به بدن دارد و گردن نیز بسیار ضعیف است، بنابراین معتقدیم که کودک نباید تا سن سه تا چهار سالگی در صندلی عقب خودرو بنشیند.

آزمایش‌های شبیه‌ساز تصادف با عروسک نشان می‌دهند، کودکان خردسال که در هنگام تصادفات رو به جلو قرار دارند، از امنیت چندان بالایی برخوردار نیستند؛ اما صندلی رو به عقب می‌تواند کل پشت بدن کودک، از ستوان فقرات تا گردن را محافظت کند.

مزیت عمده این طرح: با برداشتن صندلی جلو و قرار دادن صندلی مخصوص کودک، فضای داخلی خودرو بسیار باز می‌شود و والدین براحتی می‌توانند به فرزند خود دسترسی داشته باشند؛ همچنین یک کشو در زیر صندلی تعبیه شده است که امکان قرار دادن اسباب بازی و وسایل کودک در آن وجود دارد.

صندلی حالت گردان داشته و می‌توان از طریق درب جلوی خودرو با چرخش صندلی، کودک را درون آن قرار دارد یا از خودرو خارج کرد.

این طرح هنوز در مرحله مفهومی قرار داشته و بر روی هیچ خودرویی مورد استفاده قرار نگرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا