تشدید گازهای گلخانه ای با اینترنت 5G

چند سالی است که دانشمندان دنیا به دنبال عرضه نسل جدیدی از اینترنت پرسرعت 5G هستند و امیدوارند به زودی این فناوری را در دنیا عرضه کنند تا با کاربران با سرعتی غیرقابل تصور به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

به گزارش france24، طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، دانشمندان اعلام کردند که شبکه های اینترنت 5G عامل انتشار 3 تا 7 میلیارد تن CO2 اضافی آزاد شده در جو می شود. از این رو، عرضه نسل پنجم اینترنت پرسرعت به یکی از موضوعات بحث برانگیز و جنجالی در فرانسه تبدیل شده است.

ده ها نفر از اعضای پارلمان این کشور به دلیل عدم اطمینان در مورد تأثیر شبکه 5G بر سلامت بشر و محیط زیست، خواستار به تعویق افتادن زمان عرضه آن شدند تا مطالعات در این زمینه تکمیل شود.

در این راستا، گزارش های جدید شورای عالی فرانسه هشدار می دهد که تنها فواید این فناوری نوین دیده می شود به گونه ای که هرگز به تبعات خطرناک و مهلک آن در کره زمینه توجهی نشده است. در صورت عرضه گسترده این نسل پرسرعت اینترنت در دنیا، انتشار کربن اضافی عمدتا از مراکز داده و تولید دستگاه های الکترونیکی جدید می تواند به یکی از معضلات جدید زیست محیطی در کره زمین تبدیل شود.

به گزارش سیناپرس، یکی از قانون گذاران فعال در حزب سبز فرانسه اظهار می کند: ما برای بررسی بیشتر و دقیق تر تبعات این فناوری نوین خواستار مهلتی قانونی هستیم و با توجه به هشدار ارائه شده از سوی شورای عالی فرانسه، این مهلت باید به ما داده شود.

اما در این میان، ارائه کنندگان شبکه اینترنت 5G نسبت به این ادعای مطرح شده معترض شده و معتقدند که این هشدارها مغرضانه و بدون در نظر گرفتن جوانب مثبت فناوری 5G منتشر شده است. این فناوری آنقدر با ارزش است که قابل قیاس با نسل های قبلی اینترنت پرسرعت در جهان نیست.
باید دید در ادامه، شورای عالی فرانسه می توانند حرف خود را به کرسی بنشانند و با این کار محیط زیست را از خطر نابودی نجات دهند یا دنیا باید تن به فناوری مخرب دیگری بدهد.

مترجم: ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا