جهاد دانشگاهی نیروی انسانی را پویا و پیشرو می کند

دکتر سید محمدجواد شوشتری، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سرمایه اصلی جهاد دانشگاهی نیروی انسانی است، گفت: جهاد دانشگاهی نیروی انسانی را بارور، پویا و پیشرو می کند و اگر این نیروها انگیزه نداشته باشند مشکلات چندین برابر می شود.

فعالیت اصلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، حوزه سلامت است

وی بیان کرد: علوم پزشکی تهران از معدود واحدهایی است که فعالیت اصلی آن، حوزه سلامت می باشد و یکی از مهم ترین بخش های حوزه سلامت «درمان» است که در بخش درمان قسمت عمده ای از زحمات بر دوش عزیزان پرستار است.

وی با بیان اینکه قدر پرستاران آنطور که باید و شاید دانسته نشده است، اظهار کرد: در کشور ما پرستاری مقداری مورد کم لطفی قرار گرفته و به همین دلیل پزشک سالاری بسیار پر رنگ است، در دنیا حتی در حقوق مادی، پرستاران نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد پزشکان را در سازمان ها دارند و از نظام صنفی قوی برخوردارند، اما در کشور ما اینگونه نیست. امیدوارم حداقل جهاد دانشگاهی تهران در حد امکان بتواند این مساله را ترمیم کند.

هر یک از نیروهای جهاد دانشگاهی در جایگاه خود جزو بهترین ها هستند

وی تصریح کرد: هر یک از نیروهای جهاد دانشگاهی در جایگاه خود جزو بهترین ها هستند و با توجهی که رییس جهاد علوم پزشکی تهران و سایر دوستان دارند، انتظار می رود که قدردان زحمات این عزیزان باشند تا بتوانیم روز به روز شاهد شکوفایی فعالیت های حوزه سلامت باشیم و به کمک آنان گام های امدادی را جلوتر ببریم.

 پس از شیوع کرونا پرستاران روزهای سخت و طاقت فرسایی را سپری می کنند

دکتر علیرضا بهرامی مشاور عالی رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) به همه همکاران و زحمتکشان مخصوصاً کسانی که لباس مقدس پرستای دارند، اظهار کرد: وظیفه ماست که به عنوان منابع انسانی و سرمایه اجتماعی جهاد به هر بهانه ای خدمت دوستان باشیم و برای همه آنان آرزوی توفیق کنیم.

وی گفت: همه شاهد هستند که فعالیت های پرستاران همواره و به خصوص پس از شیوع کرونا، سخت و طاقت فرساست، با این حال این شغل برای بسیاری از پرستاران شیرین است به دلیل اینکه جان انسان ها را نجات می دهند.

ارایه خدمات پژوهشی و آموزشی به پرستاران سراسر کشور از سوی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

دکتر فاتح، معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز بیان کرد: مجموعه علوم پزشکی تهران گذشته از اینکه خدمات درمانی ارایه می دهد شاید نزدیک به ۵۰ کادر پرستاری داریم که خدمات را در اقصی نقاط تهران ارایه می دهند و در این ایام به دلیل شیوع کرونا خدماتشان بسیار بیشتر، بارزتر و مشخص تر بوده است.

وی افزود: فعالیت های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مختص به ارایه خدمات درمانی نیست. برنامه هایی در حوزه پژوهش و آموزش برای پرستاران سراسر کشور اجرا کرده ایم و شاید در حال حاضر بیست و هفت دوره آموزش دوره های خاص پرستاران را در حوزه زخم داشته ایم.

از نظر مالی و رفاهی توجه بیشتری به نیروهای حوزه سلامت صورت گیرد

حسن بسلان ‌پور، معاون پشتیبانی واحد علوم پزشکی تهران، نیز بیان کرد: این نگاه بسیار ارزشمند است که مدیران ارشد سازمان از بُعد منابع انسانی زمان و وقت می گذارند و برای نیروها ارزش قائل هستند و امیدواریم این روند الگویی برای سایر مدیران کشور باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه، نقطه قوت نیروی انسانی در حوزه سلامت است لذا توقع می رود از نظر مالی و رفاهی توجه بیشتری به همکاران در حوزه سلامت صورت گیرد. وی با تأکید بر اینکه دغدغه مدیران ارشد جهاد دانشگاهی باید حفظ نیروی انسانی باشد، خاطرنشان کرد: ضروری است توجه ویژه ای به نیروهای حوزه سلامت وجود داشته باشد و امکان پیشرفت برای پرستاران فراهم گردد.

لازم به ذکر است سیدرضی آقاسیدی، مدیرکل منابع انسانی و امور اداری دفتر مرکزی، دکتر حسین یاری، معاون فرهنگی و ابوالفضل امینی مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و همچنین منیژه ملازینل، آرزو آقازاده، لیلا چاوشیان، نرگس حیدرپور، صباغ، شالچیان، نیمه زاد به نمایندگی از پرستاران خانم و آقای چینی زاده به نمایندگی از پرستاران آقای مجموعه و همچنین پرستاران مجموعه درمان در منزل تجلیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا