ناسا فرصت رقابتی بین دانشجویان ایجاد کرد

دانشجویان امروزی به دنبال کسب تجربه‌هایی هستند که به آن‌ها کمک کند درمیان هم‌ سن و سال‌های خود خودی نشان دهند و همچنین الهام‌بخش آنها باشد.
اخیرا،‌ طراحی و ساخت ماهواره به دانشجویان دانشگاه "جورجیا" آمریکا کمک کرد نه‌تنها نکته‌ای ارزشمند به رزومه خود اضافه کنند، بلکه تجهیزات و آزمایشگاه‌های ناسا را نیز از نزدیک مشاهده کنند.
در این تجربه، دانشجویان و اساتید دانشگاه جورجیا این فرصت را پیدا کردند که ببینند کار سخت آنها روی یک ماهواره کوچک موسوم به " SPOC" به ثمر نشسته است. چراکه این ماهواره اخیرا در"ایستگاه فضایی بین‌المللی" استقرار پیدا کرد.
ماهواره " SPOC" که توسط دانشجویان کارشناسی توسعه داده شد، ‌در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری همراه با محموله‌ای نزدیک به ۸ هزار پوند به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد.

هدف این ماهواره نظارت بر سلامت اکوسیستم ساحلی از منظر فضا است.این ماهواره کوچک که به اندازه یک قرص نان است، شامل یک سیستم نوری پیشرفته است که می‌تواند در مناطق ساحلی بزرگنمایی کند تا ترکیبات شیمیایی و خصوصیات فیزیکی سطح اقیانوس و تالاب‌ها را تشخیص دهد.
"دیپاک میشرا"(Deepak Mishra) محقق ارشد این پروژه اظهار کرد: این برنامه دانشجویان را برای تبدیل شدن به نیروهای کار مدرن آماده کرد.
یکی از دانشجویان این پروژه گفت: دستیابی به مشاغل حوزه فضا بسیارسخت و گران قیمت است. "پروژه ابزار دانشجویان کارشناسی ناسا" این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند که یک فضای رقابتی میان آن‌ها ایجاد شود و همچنین دستیابی به محیط‌های نزدیک به فضا را برای بیش از ۴۵ تیم دانشگاهی در مقطع کارشناسی در سراسر آمریکا ایجاد کرده است.
"الکساندریا لین"(Alexandria Lin) از دانشجویان این پروژه از دانشگاه جورجیا گفت: کار در این پروژه بسیار ارزشمند بود من این تجربه را با هیچ چیز دیگری در زندگی عوض نمیکنم.
دانشگاه جورجیا جزء ۴۷ دانشگاهی بود که برای حضور در "پروژه ابزار دانشجویان کارشناسی ناسا" انتخاب شد.این پروژه توسط اداره ماموریت‌های علمی ناسا هدایت می‌شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا