پکیج ۳۰محصول ایرانی درمان ناباروری رونمایی شد

صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری از یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس بازدید و از 30 محصول IVF ساخته شده در این شرکت رونمایی کرد.

این شرکت با تولید ۳۰محصول در زمینه ناباروری، اکنون در فهرست۶ کشور سازنده، وسایل و مواد مصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون کیت های تشخیصی، محیط های کشت، محیط های رشد و محیط های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفته است.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثرا وارداتی بوده و بیش از ۵۰ درصد هزینه های درمان را شامل می شود.

بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و  صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارز آوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نیز خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان، به موقع و مداوم به این وسایل و مواد  و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر  هزینه ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری های سلول های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها را از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد کرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا