محلول ضد عفونی و حذف کننده باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی رونمایی شد

محلول ضد عفونی کننده باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی به عنوان شوینده میوه و سبزی بر پایه مواد طبیعی فرموله شده است که ضمن حذف بیش از ۹۰ درصد باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی، قابلیت ضدعفونی میوه و سبزی را در برابر میکروب، ویروس، مخمر و کپک‌ها دارد.

بر خلاف محلول‌های شوینده موجود در بازار، در تولید این ترکیب هیچ گونه رنگ مصنوعی، سفید کننده، صابون، الکل یا مواد نگهدارنده استفاده نشده و به گونه‌ای فرموله شده است که هیچ تاثیری در طعم و بوی میوه و سبزی ایجاد نمی‌کند. سطح سبزیجات و میوه‌های تازه می‌تواند به  آفت کش‌ها، کودها، مواد نگهدارنده و میکروارگانیسم‌ها و سایر آلاینده‌های محیطی آلوده شود که با شستشوی معمولی حذف نمی شود، ولی این محصول قادر به حذف این آلاینده‌ها خواهد بود.

حفظ آنتی اکسیدان و مواد طبیعی و تازه ماندن سبزیجات به مدت طولانی‌تر از مزایای این محصول دانش بنیان است.

به گفته دکتر ابراهیم فولادی، مجری طرح و مدیر گروه ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی موسسه علوم و صنایع غذایی این روش علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی بر اساس استانداردهای جهانی می‌تواند نقش بسزایی در سلامت جامعه داشته باشد.

فولادی با بیان اینکه شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌های طبیعی با توانایی حذف میکرواورگانیسم‌ها در شرایط شیوع بیماری‌های واگیردار از اهمیت بالایی در کنترل این بیماری‌ها برخوردارند، افزود: یکی از ماموریت‌های این موسسه پایش و کنترل کیفیت مواد غذایی و شناسایی آلاینده‌های محصولات خام کشاورزی برای ممانعت از انتقال آلودگی از مزرعه به سفره است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا