مجموعه‌های علمی ظرفیت های بزرگ علمی را تقویت می کنند

 منصور غلامی، امروز پنج شنبه در کنگره مجازی جغرافی‌دانان جهان اسلام اظهار داشت: مجموعه‌های علمی تحت عنوان انجمن علمی جغرافیا در کشورهای مختلف می‌توانند با در کنار هم قرار گرفتن این ظرفیت بزرگ علمی را تقویت و در اختیار مدیریت و تصمیم‌گیری کشورهای بزرگ و در حال توسعه در جهان اسلام قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه گردهم آمدن و همگرا شدن جغرافی‌دانان جهان اسلام ظرفیت بسیار مغتنمی است که در حوزه علوم جغرافیایی می‌تواند منشأ خیر و برکت زیادی در منطقه و جهان باشد، تصریح کرد: شناخت از اوضاع جغرافیایی جهان اسلام هم در کاربردهای علمی و هم آموزش و تربیت نسل جوان بسیار ارزشمند است.
وی با یادآوری اینکه در همه جای دنیا یکی از بسترهای مهم آمایش سرزمین‌ها، بسترهای جغرافیایی است، گفت: ظرفیت‌های بزرگی که می‌شود در ذیل این آمایش تعریف، معرفی و به سمت بهره‌برداری صحیح از آنها هدایت کرد، در توان و ظرفیت اساتید و محققان و دانشمندان علم جغرافی است.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به برگزاری این کنگره افزود: نشست‌های این چنینی و همگرایی‌هایی که در بین دانشمندان محققان و اساتید به وجود می‌آید، می‌تواند در راه توسعه کشورها از جمله در جهان اسلام به‌عنوان یک دستاورد علمی مورد توجه قرار گیرد.
غلامی اظهار امیدواری کرد، در این نشست همکاران دانشگاهی و پژوهشگران در هماهنگی و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای علمی خود توفیقات بیشتری پیدا کنند و این حرکت در آینده یک مسیر هماهنگی علمی و هم افزایی میان داشمندان و محققان این رشته در کشورهای اسلامی و کل جهان باشد.
وی اضافه کرد: در علم مرز نداریم ولی در بهره‌برداری از علم حتماً باید تلاش کنیم مردم خودمان تا حداکثر ممکن از توانمندی‌های علمی بهره‌مند شوند.

دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی تهران با  همکاری انجمن جغرافیایی ایران ششمین کنگره جغرافیدانان جهان اسلام  را امروز برگزار می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا