۴۸۰۰ قرارداد فعال بین دانشگاه و بخش خصوصی

منصور غلامی روز پنجشنبه در مراسم آغازبه کار بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار وهشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت با اشاره به سیرتحولی  رویدادهای هفته پژوهش در چندسال گذشته افزود: در سال های گذشته کم کم دستاوردهای پژوهشی به سمت آثار پژوهشگران و کاربردی شدن پژوهش ها سوق پیدا کرد و امروزه ما در کنار مناسبت های هفته پژوهش، فناوری را نیز اضافه کرده ایم .

وی ادامه داد: در سال های اخیر دانشگاه های در بحث تولید علم جایگاه ممتازی پیدا کرده اند و توانسته اند این جایگاه را حفظ کنند، توانمندی و پایمردی پژوهشگران ما به لحاظ کمی و کیفی موجب شده که در کنار کشورهای صاحب نام قرار داشته باشیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه ارایه راهکار و ابداع و پیشنهاد فناوری جدید در بین دانش آموخته ها همواره وجود دارد  گفت: نسل جدید در کنار اساتید ایده های گره گشا ارایه می کنند، اما  باید به شرکای دیگر نیز برای پرورش این ایده ها توجه کرد و آن بحث حامیان سرمایه گذاری است.

غلامی ادامه داد: باید برای دستیابی نتیجه از ایده ، به بخش خصوصی تکیه کرد، کما اینکه تا کنون نتایجی که حاصل شده در کنار کمک های دولتی، بیشتر حاصل توجه بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: در تولیدات فناورانه باید، به  بازار برای رونق تولیدی که متکی بر ایده بومی و دانش جوانان است توجه کنیم،  این جریان اگر خوب شکل بگیرد بازار جهانی از داخل بازار داخلی شکل می گیرد.

وزیر علوم ادامه داد: اگر این امر را با غلبه آموزش در دانشگاه ها نگاه کنیم، خواهیم دید که در ۱۰ سال گذشته دانشگاه ها به سمت حضور در عرصه پژوهش و فناوری حرکت کرده اند ووزارت علوم باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کند و مشوق هایی برای اساتید  در نظر داشته باشد.

 بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار وهشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت امروز  ۲۷ آذر ماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت مجازی آغازبه کار کرد و تا ۳۰ آذرماه برپا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا