رونمایی از ایرپاد پرو لایت اپل در نیمه‌ نخست ۲۰۲۱

اپل چندی پیش سرانجام اولین هدفون دورگوشی ایرپاد مکس (Airpod Max) را با انتشار یک بیانیه‌ی مطبوعاتی رونمایی کرد تا به انبوهی از شایعات در مورد این هدفون خاتمه دهد. حال به ‌دنبال ادعا و شایعات قبلی درباره‌ی عضو دیگری از این خانواده موسوم به ایرپاد پرو لایت (AirPods Pro Lite)، بار دیگر اخبار جدیدی مبنی بر قیمت و زمان عرضه‌ی آن‌ها منتشر شده است که در حقیقت نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه از ایرپاد پرو کنونی محسوب می‌شود.

به نقل از منابعی در زنجیره‌ی تأمین اپل، ایرپاد پرو ارزان‌قیمت قرار است قبل از پایان سال ۲۰۲۰  مورد بررسی‌ کیفی قرار بگیرد و احتمالا در بازه‌ی زمانی ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ رونمایی و به بازار عرضه شود. به ‌گفته‌ی وب‌سایت TheElec، در حال حاضر یک تأمین‌کننده مستقر در کره جنوبی توسعه‌ی system-in-packageا(SiP) برای استفاده در ایرپادهای جدید را شروع کرده است و گفته می‌شود SiP یادشده همانند مدل پرو کنونی از تراشه‌ی H1 برای بهبودهای صوتی بهره می‌برد.

این نشریه با استناد به شخصی ناشناس و آشنا به برنامه‌های اپل، می‌گوید قیمت ایرپاد پرو لایت ۲۰ درصد کمتر از ایرپاد پرو خواهد بود و مدل لایت ابتدا برای عرضه در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده بود؛ اما با توجه به فروش فراتر از انتظار ایرپاد پرو، اپل عرضه‌ی آن را به تأخیر انداخت و معرفی آن را به زمان دیگری موکول کرد. این هدفون با درنظرگرفتن ایرپاد مکس، درواقع پنجمین نسخه از هدفون‌ بسیار محبوب ایرپاد محسوب می‌شود.

ادعای کاهش ۲۰ درصدی قیمت در مقایسه با ایرپاد پرو کنونی حاکی از آن است که ایرپاد پرو لایت در حدود ۱۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که دقیقا همان قیمتی است که نسل دوم ایرپاد با یک قاب شارژ بی‌سیم عرضه می‌شود و ایرپاد معمولی مجهز به قاب غیر بی‌سیم با قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس است؛ از این‌رو این احتمال می‌رود ایرپاد لایت، نسل سوم ایرپاد باشد.

بر اساس شایعات قبلی، طراحی ایرپاد نسل سوم مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. علاوه بر این، اپل احتمالا در حال کار روی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی ایرپاد پرو با ابعادی کوچک‌تر و طراحی گِرد است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا