رسانه، ترجمان فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها است

دکتر علی نیکخو در پاسخ به اینکه در این دانشگاه چقدر به چالش ها و مشکلات صنعت و جامعه توجه می شود تا پژوهش ها در راستای کاربردی سازی قرارگیرد،گفت: در دانشگاه علم و فرهنگ خوشبختانه توجه به بحث پژوهش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.این مهم در مورد رساله هاي دكتري به خصوص ، توجه ویژه ای می شود.

وی افزود: همچنین در این دانشگاه سعي شده تا موضوعات رساله ها در راستاي نياز و رفع مشكلات جامعه و صنعت باشد؛ البته گفتنی است در برخي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد نیز سعی برآن است که نیاز صنعت را ببینیم و بتوانیم در راستای برآورد آنها فعالیتهای پژوهشی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه، در راستای ارائه تسهیلات به پژوهش‌ های کاربردی  از سوی دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر موضوع پژوهش دانشجو در قالب اعلام نياز از سوي يك نهاد باشد، معمولا هزينه انجام آزمايشات توسط نهاد مربوطه پرداخت مي شود، همچنين در صورت چاپ مقاله در مجلات بين المللي تشويق مالي توسط دانشگاه علم و فرهنگ  نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در کاربردی کردن پژوهش های دانشگاهی و ارتباط صنعت و دانشگاه تاکیدکرد: نقش رسانه در همه زمينه ها از جمله پژوهش مي‌تواند بسيار كليدي باشد. حلقه گمشده پژوهش در كشور ما ارتباط نه چندان مناسب صنعت با دانشگاه است كه رسانه مي تواند نقش موثري در تقويت اين ارتباط داشته باشد؛ تا جایی که امروزه نمی‌توان جایگاه رسانه ها برای ترجمان فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها را نادیده گرفت و نیاز است که  این ارتباط بیش از گذشته تقویت شود.

گفتگو:ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا