نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در استان کرمانشاه برگزار می گردد

سیامک آزادی، رییس پارک علوم و فناوری استان کرمانشاه در گفتگو با سیناپرس به مناسبت هفته پژوهش گفت: مطابق سال های گذشته پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار کننده نمایشگاهی به مناسبت این هفته از بیست و هفتم تا سی ام آذر ماه خواهد بود. گفتنی است، در این نمایشگاه دستاورد های علمی و فناورانه کسب و کارها و دانشگاهیان به نمایش درمی آید. 

وی افزود: به دلیل پاندمی کرونا این نمایشگاه نخستین بار در بستر مجازی برای عموم قابل اجراست و افراد شرکت کننده می توانند با ارائه فایل های صوتی و فیلم های مرتبط محصول خود را بارگزاری کنند. در این راستا بازدیدکنندگان می توانند از جدیدترین فناوری های مجازی و دستاورهای علمی در استان با خبر شوند. 

به گفته آزادی؛ دومین فعالیت انجام شده به مناسبت هفته پژوهش، معرفی فناوری برتر استان در حوزه های مختلف رشد و R&D  است که به همین مناسبت در مراسمی فناوران برتر انتخاب شدند. همچنین برگزاری رویداد شناسایی پایان نامه ها با مسوولیت تجاری سازی از دیگر برنامه های هفته پژوهش است که در مراسم مذکور برترین پایان نامه هم انتخاب خواهد شد.   

وی با اشاره به شناسایی پژوهش های کاربردی گفت:  شناسایی پژوهشگرانی که فعالیت آنان کاربردی است از اصلی ترین محور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه است که راهنمایی این افراد در راستای تجاری سازی شدن فعالیت هایشان هم جزو دستورالعمل این مجموعه است. 

آزادی گفت: در راستای جذب افرادی که صاحب ایده های فناورانه هستند و پتانسیل خوبی در راستای تجاری سازی فعالیت ها و کسب و کارشان دارند، این مجموعه حمایت قابل توجهی دارد. به همین دلیل یک کارگزاری ویژه برای این هدف تشکیل داده ایم که وظیفه تشخیص نیازهای بومی را بر عهده دارند. 

به گفته رییس پارک علوم و فناوری استان کرمانشاه، اهمیت تجاری سازی ایده ها از این جهت است که تا مادامی که این افراد در استان کرمانشاه به زنجیره فناوری استاندارد وصل نشده اند کارشان به ثمر نمی نشیند، بنابراین تلاش می کنیم مانند حلقه های یک زنجیر سامانه ای فناورانه در استان کرمانشاه تشکیل دهیم. 

آزادی گفت: اکنون رویدادی در راستای جذب نیرو داریم که بر اساس  به همرسانی عرضه و تقاضای نیروی کار است و در دو مرحله انجام می شود، ابتدا واحد های فناور ایجاد می شود و در مرحله بعد بر اساس تقاضایی که واحدهای فناوری دارند فراخوان جذب نیرو در متنوع ترین حالت را می دهیم. که در غالب طرح های کارورزی و مشارکتی هم خواهد بود. گرداوری افراد متخصص در کنار یکدیگر  و شناسایی بازار هدف  به صورت سیستماتیک جرو فرآیندهای این رویداد به حساب می آید. 

گزارش:فریده سلیمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا