دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات آغاز به کار کرد

 وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم با اشاره به قدمت دو دهه این رویداد که از سال ۲۰۰۱ به صورت دوسالانه در کشور برگزار می شود، گفت: این سمپوزیوم بیانگر تجارب بین المللی در زمینه ICT است.

وی با بیان اینکه سمپوزیوم بین المللی مخابرات به مدت ۳ روز با حضور فعالین حوزه ICT ، پژوهشگران و اساتید خارجی و داخلی حول ۳ محور « شبکه ها، سامانه ها و فناوری های نسل آینده»، « خدمات نسل آینده» و « سیاستها و مقررات نسل آینده» برگزار می شود، گفت: این سمپوزیوم می تواند نقطه اتصال حوزه ICT با فعالیت های جاری وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه این وزارتخانه باشد.

یزدانیان با اظهار امیدواری که این رویداد خط راهنمایی برای فعالیت های توسعه ای حوزه ICT طی سالهای آینده باشد، گفت: سمپوزیوم بین المللی مخابرات با توجه به اهمیتی که دارد، می تواند پشتیبان علمی فعالیت های وزارت ارتباطات باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و با بیان اینکه عمده فعالیت های بشری با استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا انجام می شود، افزود: در شرایط فعلی موضوع هوش مصنوعی و تحلیل داده ها نقش کلیدی در دنیا ایفا می کنند و تبادل داده به یک الزام برای کسب و کارها تبدیل شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این راستا پروژه های تحقیقاتی با محوریت این فناوری ها در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است که به زودی اطلاع رسانی می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا