سامانه جدید نظرسنجی ایسپا رونمایی شد

همزمان با هفته پژوهش از سامانه جدید نظرسنجی ایسپا و کتاب «پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران بر اساس پرسشنامه سازمان سلامت جهان» رونمایی با حضور دکتر طیبی، ریاست جهاد دانشگاهی و دکتر حسام‌الدین آشنا، ور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری رونمایی شد.

 این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی،‌ رئیس جهاد دانشگاهی،‌ دکتر حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی،‌ مهندس علیرضا زجاجی، مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی،‌ دکتر ابراهیم حاجیانی،‌ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره ایسپا، امروز (25 آذر) همزمان با روز پژوهش در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر حمیدرضا طیبی،‌ رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به همه علاقه‌مندان توسعه و پیشرفت کشور گفت: از همه همکاران ایسپا به‌دلیل کارهای ارزنده‌ای که تاکنون انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم و برنامه‌ریزی که برای توسعه فعالیت‌های این مرکز دارند،‌ یقیناً برای حکمفرمایی و حکمرانان جامعه یک امر ضروری در برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

مهدی رفیعی، سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران کشور بخصوص پژوهشگران جهاد دانشگاهی و ایسپا گفت: گردآوری اطلاعات برای ایسپا همیشه مسئله مهمی بوده و هواره تلاش کرده است تا خود را بروز کند. سرعت و دقت در فرایند گردآوری اطلاعات دغدغه اصلی ایسپا بوده و از چند سال قبل تلاش کردیم و گردآوری اطلاعات را به صورت الکترونیکی پیش ببریم. نرم‌افزار اولیه‌ای طراحی شد که دچار ضعف‌هایی بود.

رفیعی افزود: با تلاش‌های همکاران در جهاد دانشگاهی از جمله مهندس امیرحسین اسدی از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، موفق به ارائه نسخه بروز شده این نرم‌افزار شدیم که در نوع خود کم‌نظیر بوده و کاملاً براساس دانش بومی تهیه شده است که امروز به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) گفت: پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران نیز طرحی بود در سال 93 توسط ایسپا انجام و بار دیگر در سال 98 تکرار شد و امروز به شکل کتاب از آن رونمایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم از نسخه جدید سامانه نظرسنجی ایسپا و همچنین کتاب «پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران بر اساس پرسشنامه سازمان سلامت جهان» رونمایی شد. این کتاب حاصل اجرای موج دوم پیمایش ملی کیفیت زندگی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در شهر و روستاهای ۳۱ استان کشور با اندازه نمونه ۱۲۰۰۰ در سال ۱۳۹۸ است.

در این مراسم، از الهام ترکشی اصفهانی، ‌مدیر اجرایی ایسپا واحد اصفهان، ریحانه زارعی، مدیر اجرایی ایسپا واحد قم، محسن نجفی، مدیر اجرایی ایسپا واحد قزوین و همچنین پرسشگران برتر تهران، شامل: مهران شیرویه، بهمن شکرپور و خانم امینی اعلا ، به عنوان‌شعب و پژوهشگران برتر ایسپا در سال ۹۹ تقدیر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا