بروز مشکل در تسهیم فضای ذخیره‌سازی داخلی

 با وجود این که تمام خدمات گوگل پس از یک ساعت قطعی، مجددا در دسترس کاربران قرار گرفت، این اختلال به یکی از بزرگترین جریان‌های مورد توجه در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و نگرانی هایی را در بین کسب و کارهای سراسر جهان  ایجاد کرد.سخنگوی شرکت گوگل در بیانیه ای علت این وقفه «تقریبا ۴۵ دقیقه‌ای» را «بروز مشکل در تسهیم فضای ذخیره‌سازی داخلی» عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: «خدماتی که مستلزم ورود به حساب کاربری هستند، بیشترین میزان اختلال را داشتند. اکنون تمام خدمات، فعال شده‌اند.»

گوگل در این بیانیه از تمام کاربرانی که دسترسی آن‌ها به خدمات با مشکل مواجه شد، عذرخواهی کرد و وعده داد که «برای اطمینان از عدم تکرار این مشکل در آینده، بررسی دقیقی انجام خواهد شد.»

مقیاس و نحوه خدمت‌رسانی گوگل به گونه‌ای است که قطعی خدمات این شرکت بسیار نادر است؛ زیرا کاربران در هر منطقه جغرافیایی توسط چندین سرور در نقاط مختلف جهان میزبانی می‌شوند.

در این سرورها نیز ساختار پشتیبان‌گیری از اطلاعات به‌گونه‌ای است که به محض بروز مشکل، آخرین نسخه پشتیبان از اطلاعات فعال می‌شود.

در حال حاضر تعداد کاربران جی‌میل و یوتیوب در سراسر جهان به حدود ۳.۵ میلیارد نفر می‌رسد.

در زمان اوج بروز این اختلال ۱۱۲ هزار مورد اختلال در یوتیوب و ۴۰ هزار مورد اختلال در جی‌میل توسط کاربران نقاط مختلف جهان گزارش شد.

با توجه به افزایش اخیر کاربران خدمات آنلاین گوگل در سراسر جهان، این قطعی خدمات اهمیت بیشتری می‌یابد.اکنون سوالاتی در رابطه با کارآیی زیرساخت‌های گوگل در پاسخگویی به این حجم از کاربران در یک دوره زمانی طولانی مطرح می‌شود.

شرکت‌هایی که برای ارائه خدمات خود روی گوگل حساب می‌کنند، در رابطه با پیامدهای این قطعی و همچنین قطعی‌های احتمالی آینده ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا