ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار شغل جدید در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین

 با توجه به ظرفیت بالای استفاده از پهپادها و سودآوری آنها در کاربردهای مختلف، پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بررسی استفاده از ظرفیت پهپادها در توسعه دیجیتالی کشور پرداختند.

یکی از مهمترین و سودآورترین کاربردهای غیرنظامی پهپادها در آینده، افزایش پوشش مخابراتی است؛ به گونه‌ای که استفاده از پهپادها را نقطه عطفی در نسل‌های مخابراتی آینده و همچنین دیجیتالی سازی می‌دانند.

از این رو، ظرفیت های پهپادها در بخش های مختلف و به صورت خاص در بخش ارتباطی و شناسایی چالش ها و نیازمندی های توسعه ای آن ها جهت بهره برداری داخلی از این فرصت، مورد بررسی قرار گرفته است.

استفاده از پهپادها در بسیاری از زمینه ها مانند مانیتورینگ، ارائه پوشش مخابراتی بی‌سیم، سنجش از دور، جستجو و نجات، تحویل کالا، امنیت و دیده‌بانی‌، کشاورزی دقیق و بازرسی از زیرساخت‌های عمرانی به سرعت در حال رشد است.

مطابق گزارش های بین المللی، ارزش بازار پهپادها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۷ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ هزار شغل جدید در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شود. اگرچه تحقق این ظرفیت ها، نیازمند شناسایی و آماده سازی زمینه های بهره برداری از این حوزه برای مصرف کنندگان در سطوح مختلف است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا