راه اندازی پلتفرم مایکروسافت برای مدیریت واکسن کرونا

مایکروسافت در یک پست به اهمیت فناوری برای توزیع ایمن و مساوی واکسن کرونا اشاره کرده. شماری از شرکای این کمپانی مانند «Accenture» و «Avanade» در حال کار روی سیستم مدیریت واکسن هستند که از سرویس‌های ابری مایکروسافت استفاده می‌کنند. در آینده نزدیک عرضه واکسن کرونا در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد، البته بریتانیا با تزریق واکسن به یک شهروند ۹۰ساله، واکسیناسیون را آغاز کرده است.

مایکروسافت و شرکای آن بطور فعال در حال کار با مشتریان برای راه‌حل‌های مدیریت واکسن هستند. این سیستم‌ها عملکردهای مختلفی دارند و از آن‌ها می‌توان برای ثبت نام تامین‌کنندگان و بیماران، برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون، ارائه گزارش، تحلیل و پیش‌بینی وضعیت استفاده کرد.

طبق اعلام این کمپانی، خدمات مشاوره‌ای مایکروسافت (MCS) تا به امروز بیش از ۲۳۰ ماموریت پاسخگویی اضطراری به کووید-۱۹ از ماه مارس سال جاری میلادی در سراسر جهان انجام داده است. MCS راهکار ثبت‌نام و اجرای واکسیناسیون (VRAS) را توسعه داده است.

همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد، از این سیستم می‌توان برای ارزیابی، ثبت‌نام و برنامه‌ریزی جهت توزیع واکسن استفاده کرد. این سیستم می‌تواند پیشرفت ایمن‌سازی جامعه را از طریق انتقال اطلاعات به صورت ایمن با استفاده از استانداردهایی مانند «Health Level Seven» ردیابی کرده و گزارش کند. با این ابزار می‌توان روی تاثیرگذاری یک واکسن خاص نظارت داشت و آن را گزارش کرد.

تعدادی از شرکای مایکروسافت از سرویس‌های ابری این کمپانی برای ارائه پشتیبانی بیشتر برای سیستم‌های مدیریت واکسن استفاده می‌کنند که قادر به همکاری و ادغام با سیستم‌های کنونی ثبت اطلاعات، تحلیل و ارتباطات امن است.

برای مثال «EY» از مایکروسافت آژور، Dynamics 365 به همراه Power BI و پلتفرم Power در راهکار خود برای مدیریت تولید و توزیع واکسن‌ها استفاده می‌کند. شرکت «Mazik Global» راهکار «Vaccine Flow» را با استفاده از اپ‌های Power توسعه داده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا