توقف پرتاب هواپیمای موشکی به دلیل نقص فنی

به گزارش سیناپرس به نقل از cnn، این کمپانی تأکید کرده است که این هواپیمای فضایی که حامل دو خلبان برای انجام تست بوده، به سلامت روی زمین فرود آمده است. مدیر این کمپانی در توییتر اعلام کرد که موتور موشک در لحظه آتش و پرتاب به طور کامل عمل نکرده و این مشکل اصلی در موفق نبودن پرتاب هواپیما بوده است.
هم هواپیما و هم خدمه آن کاملا سالم هستند و مدیران کمپانی اعلام کرده اند که چند موتور سالم برای کار گذاشتن روی این هواپیما در ایستگاه فضایی آمریکا وجود دارد و قرار است با تعمیر نقص فنی ایجاد شده، به زودی شاهد پرتاب دوباره آن باشیم. این در حالی است که علت اصلی بروز این مشکل در لحظه نخست مشخص نشده بود.
به گزارش سیناپرس، این مأموریت قرار بود سومین پرواز آزمایشی VSS Unity باشد که از مرز 50 مایلی نیز فراتر رود که دولت آمریکا آن را آغازی برای ورود به فضای خارج نامیده است. علاوه بر این، این پرتاب، قرار بود نخستین پرواز پرواز آزمایشی با قدرت موشک در محدوده نیومکزیکو باشد که بیش از 200 میلیون دلار برای آن هزینه شده بود. کمپانی Virgin Galactic حدود یک دهه منتظر چنین روزی بود که در حال حاضر با وجود نقص فنی ایجاد شده، با وقفه ای کوتاه روبرو شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش می رفت، موتور موشک پس از احتراق، می توانست در یک دقیقه یا بیشتر با چرخیدن هواپیما به سمت بالا به قسمت های بالایی جو صعود کند. اما آنچه از نتیجه کار بر می آید این است که موتور موشک تنها لحظاتی پس از احتراق و پرتاب، از کار افتاد.

نرم افزار ردیابی پرواز نشان داد که این هواپیما پس از پرواز در فرودگاه به زمین نشست.

توسعه برنامه این کمپانی و پرتاب هواپیما سال ها به دلایل مختلفی چون حادثه مرگبار سال 2014 که منجر به کشته شدن یک خلبان آزمایشی شد، توقف فعالیت فناوری و به تازگی شیوع همه گیری کووید- 19 با تأخیر در پرتاب مواجه شد. این پرتاب قرار بود در ماه نوامبر صورت گیرد اما این مأموریت بعد از شیوع گسترده کرونا در نیومکزیکو و اعمال محدودیت ها از سوی دولت این کشور، به تأخیر افتاد.

کمپانی سازنده این هواپیمای موشکی اعلام کرده که تاکنون 600 مشتری برای سفر با این هواپیما ثبت نام کرده اند انا انتظار می رود به زودی فروش بلیط دوباره باز شود و علاقمندان بتوانند بلیط تهیه کنند. بلیط های جدید با قیمت بالاتر از 250 هزار دلار به فروش می رسند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا