چه درمانی برای سرطان ناشی از HPV وجود دارد؟

اگر شریک جنسی من به سرطان ناشی از HPV مبتلا شده باشد چه درمانی باید انجام دهد؟

ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی بیش از ۱۵۰ نوع زیر گروه دارد که تعدادی از آن‌ها در ناحیه مقعدی، تناسلی، حلقی و دهانی باعث ایجاد بیماری‌های خوش خیم و بدخیم می‌شود، اما با تزریق واکسن این ویروس می‌توان از بسیاری از این بیماری ها جلوگیری کرد.
این ویروس می‌تواند باعث زگیل یا سرطان ناحیه ژنیتالیال زنان و آلت تناسلی در مردان و همچنین مقعد، حلق و دهان در هر دو جنس شود. محققان بین‌المللی در پژوهشی جامع پی برده‌اند که آلوده شدن به ویروس HPV حتی برای مردان نیز به‌شدت خطرناک است و می‌تواند به بروز سرطان پروستات بینجامد.
ویروس‌های پاپیلومای انسانی یا به‌اختصار HPV ها، گروه شناخته‌شده‌ای از ویروس‌ها هستند که باعث بروز سرطان دهانه رحم می‌گردند. ولی تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که این ویروس‌ها می‌توانند در بروز سرطان پروستات در مردان نیز نقش داشته باشد.
در بیماران با سرطان مرتبط با HPV در ناحیه آلت، مقعد، گردن رحم و دهان درمان های متعددی شامل شیمی درمانی، پرتودرمانی وجراحی مانند سرطان در دیگر نواحی بدن توصیه می شود. هرچند انتخاب شیوه درمانی براساس مشورتی است که بین شما و پزشک تان انجام می شود و به نوع سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا