پرواز تاکسی هوایی ولوکوپتر در آسمان سنگاپور

اگرچه خودروهای پرنده که یکی از همیشگی‌ترین و به ظاهر غیرممکن‌ترین رویاهای بشر هستند، به روشی که تصور کرده‌ایم عمومی نخواهد شد، اما به‌زودی تاکسی‌های هوایی در شکل چندروتوره‌های سرنشین‌دار هیبریدی را در شهرها خواهیم دید.

چندین شرکت بزرگ و برخی از شرکت‌های کوچک‌تر در حال کار بر روی هواگردهای شهری الکتریکی یا eVTOL ها (پرنده‌هایی الکتریکی با نشست و برخاست عمودی) با هدف بهبود جابه‌جایی شهری با یک وسیله‌ی حمل‌ونقل مناسب برای محیط‌های شلوغ شهری هستند. استارتاپ آلمانی «ولوکوپتر» (Volocopter) هم یکی از این شرکت‌هاست که طبق اعلام اخیر آن‌ها، پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.

درحالی که شرکت‌هایی مانند هیوندای که مشغول توسعه‌ی هواگردهای شهری هستند، چشم‌انداز دهه‌ی آینده را درنظر گرفته‌اند، ولوکوپتر به‌اندازه‌ای پیشرفت داشته که با اطمینان سال ۲۰۲۳ میلادی را برای آغاز تاکسی هوایی خود در سنگاپور اعلام کرده است. این شرکت از حمایت شورای توسعه‌ی اقتصادی سنگاپور (EDB) و سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) هم برخوردار است و این مهلت تا ۲۰۲۳ را به دریافت گواهینامه از نهادهای اروپایی و سنگاپوری می‌پردازد.

طبق اعلام این شرکت، نخستین پروازهای ولوسیتی (VoloCity) طی دو یا سه سال آینده انجام می‌شوند و به پروازهای گردشگری بر روی آب‌های جنوبی این کشور اختصاص خواهد داشت.

در اعلامیه‌ی ولوکوپتر از سطح اطمینان هواگرد ساخت این شرکت چیزی بیان نشده است. در عین حال بلیت نخستین پروازهای این شرکت با قیمت ۳۰۰ یورو دردسترس قرار گرفته و همه‌ی آن به فروش رسیده است. نکته‌ی حائز اهمیت این است که اگرچه این بلیت قیمت بسیار زیادی ندارد، اما باز هم بالاست و با رفتن شرکت‌ها به سمت ارائه‌ی خدمات تجاری، نیاز به تعیین استانداردهای جابه‌جایی هوایی شهری حس می‌شود.

هواگرد شهری «ولوسیتی» (VoloCity) یکی از کوچک‌ترین و پایه‌ای‌ترین هواگردهای شهری الکتریکی در حال توسعه است. این وسیله‌ی نقلیه با ۹ بسته‌ی باتری و ۱۸ موتور ساخته شده است که می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا ۳۵ کیلومتر پرواز کند. بدین ترتیب نخستین مسافران آن نمی‌توانند سفری طولانی را با آن تجربه کنند.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا