بو کردن لیمو به لاغر شدن افراد کمک می کند

آنها در مطالعات خود دریافتند که بوییدن لیمو به لاغر شدن افراد کمک می کند؛ این در حالی است که بوی وانیل باعث چاق شدن و اضافه وزن می شود. همچنین صدای قدم های آهسته مانند صدایی که از کفش های چوبی شنیده می شود، می تواند باعث ایجاد تصویر بهتری از بدن در فرد شود.
به گزارش دیلی میل، تحقیقات نشان می دهد که چگونه یک رایحه می تواند روی تصویری که از بدنمان در ذهن داریم و نیز احساساتمان نسبت به آن تأثیر بگذارد. اگر بتوان تأثیر مثبت این احساس را از طریق فناوری روی بدن گذاشت، می توان درمان مؤثرتری برای افرادی ابداع کرد که در درک از بدن خود دچار اختلال هستند یا از این طریق می توان به تولید لباس های تعاملی و فناوری های پوشیدنی روی آورد که به کمک آن بتوان از رایحه برای بالا بردن اعتماد به نفس در افراد استفاده کرد.
تأثیر رایحه یا صدا زمانی که با دیگر حواس ترکیب می شود، اثر قوی تری پیدا می کند. محققان معتقدند که مطالعات پیشین نشان داده اند که لیمو چهره های باریک و اشکال دراز و نوک تیز و صداهای بلند مرتبط است در حالی که وانیل با چهره های زمخت، اشکال گرد و صداهای کم در ارتباط است.
به گزارش سیناپرس، با قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از محرک های بینی مانند بوهای مختلف، می توان به درک متفاوت از تصویر بدن رسید. یکی از جالب تین یافته های محققان این است که به نظر می رسد صدا، تأثیر بیشتری روی رفتار ناخودآگاه دارد در حالی که رایحه، تأثیر قوی تری روی رفتار آگاهانه به جا می گذارد.
به طور کلی، بوییدن لیمو، باعث می شود احساس سرخوشی و شادابی داشته باشید، به طورکلی، بوی مرکبات به گونه ای است که باعث ایجاد حس و حال بهتر و شاداب تر در افراد می شود.

 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا