هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل می‌گیرد

منصور غلامی در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که صبح امروز(شنبه، 22 آذر) در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه تربیت نسل آینده در تمام سطوح جزو دستاوردهایی است که در طول دوره پس از پیروزی انقلاب قابل افتخار است، گفت: جامعه ای که از نظر سطح پوشش تحصیلات دانشگاهی جایگاه مناسبی نداشت و افراد فارغ التحصیل از کشورهای دیگری وارد می شدند و وابستگی نسبتا جدی به آنها وجود داشت؛ امروزه در تمام سطوح توانسته نیازهای خود را تامین کند و فارغ التحصیلان ما هرکجای دنیا رفته اند منشا تحولات جدی بوده اند و برای تمام دنیا اثرات مفید داشته اند که حاصل تلاش معلمین و اساتید است.

وی افزود: هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل می گیرد و کاشت بذر توانمندی و اندیشمندی در دل بچه های این آب و خاک توسط معلمین انجام  می‌شود و همان درختی را به بار خواهد آورد که ناصر خسرو گفته است " درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را".

وزیر علوم با بیان اینکه بذر این درخت توسط معلمین در وجود تک تک دانش آموزان در حال تحصیل در کلاس های کوچک و بزرگ مدارس ایران اسلامی کاشته و آبیاری شده است، گفت: باید قدر این معلمان  را دانست که این نهال را خوب مراقبت می‌کنند.

غلامی ادامه داد: نکته اساسی دیگر، نگاه و فکر پژوهشگر است. باید اعتماد و خودباوری به اینکه "ما می توانیم" را در نسل جوان تقویت کنیم. این خودباوری است که میتواند منشا حرکت ما در دنیا باشد. باور "ما میتوانیم" سرمایه اصلی برای رشد و توسعه است. دستاوردهای پژوهشی خوبی در دنیا برای عرضه داشته ایم که از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه هر استانی حداقل یک پارک علم و فناوری دارد و منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعه جوان‌هایی است که در قالب شرکت های دانش بنیان توانسته اند ایده های خود را به سطح تولید و رفع نیازهای جامعه برسانند، اظهار کرد: در ایام کرونا تعداد زیادی از شرکت ها در یک اقدام دور ازانتظار و بی سابقه توانستند بسیاری از نیازمندی هایی که به راحتی دسترسی به آن برای ما میسر نبود را فراهم کنند و این نوید و امید در این زمینه وجود دارد که جریانی دارد به سمت اثرگذاری های خاص خودش می رود.

وزیر علوم تاکید کرد: در حوزه علم و فناوری در داخل و خارج از کشور حرف برای گفتن داریم و این حاصل اعتماد به جوان ها و تربیت نسلی عالم و امیدوار است. از تک تک معلمین، مدیران و … که در حوزه آموزش و پرورش، تربیت نسل دانش آموزی را به عهده دارند و آنها را برای به دست گرفتن آینده کشور به خصوص در حوزه علم  و فناوری آماده می کنند قدردانی کنم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا