دستیابی به دانش فنی بردهای کنترل مشعل کوره‌ها ممکن شد

ایمان علیزاده عصار، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز شنبه در گفتگو با ایرنا در خصوص این دستاورد افزود: بردهای کنترلی مشعل کوره ها، از جمله تجهیزاتی است که در برخی از صنایع از قبیل فولاد، آلومینیوم مورد استفاده قرارمی گیرد. درحال حاضر با توجه به وجود تحریم ها و نیز با توجه به تغییر تکنولوژی مشعل سازی دنیا واردات این محصول به کشور انجام نمی شود.

وی بیان کرد: ما در این شرکت توانستیم با تکیه بر توان متخصصان خود به دانش فنی این محصول دست یافته و آن را با تکنولوژی بهتر و بهره‌وری بالاتر بومی سازی کنیم.

علیزاده عصار ادامه داد: با توجه به دستیابی به دانش فنی این محصول، در حال حاضر توانایی تولید این سیستم روی هر مشعلی وجود دارد. این سیستم در مشعل های کوره فولاد، شیشه و هر صنعتی که در آن کوره وجود داشته باشد، قابل طراحی و تولید است.

وی با اشاره به اینکه این سیستم قابلیت شناسایی و روشن و خاموش کردن شعله، عیب ‌یابی خودکار و اعلام خرابی مشعل های کوره دارد، اظهار داشت: تا پیش از تولید این محصول دانش بنیان در ایران، سیستم کنترلی مشعل های کوره با برند شرکت آلمان وارد کشور و مورد استفاده قرار می گرفت اما مشکلات تحریم و عدم تأمین آن موجب اخلال در مشعل‌های کوره در برخی از صنایع کشور شد و ما توانستیم بعد از یک سال تحقیق برد کنترلی را طبق الگوریتم پیچیده دوازده گانه فرآیندهای ایمنی استانداردهای اروپایی طراحی کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: این محصول دانش بنیان توسط متخصصان شرکت با استفاده از روش های منحصر به فرد و ابتکاری انجام شده است.

این فناور یادآور شد: این سیستم دارای دو پردازنده مجز با برنامه های منحصر به فرد، دقیق، تکرارپذیر و دارای توانایی عملکرد در شرایط صنعتی و محیط هایی با دمای بالا و گرد و غبار زیاد است.

علیزاده عصار با اشاره به اینکه این محصول یک دهم قیمت نمونه خارجی آن است، گفت: در حال حاضر صنعت مشعل دنیا در حال تغییر با تکنولوژی روز دنیا است. این نوع سیستم جزو سیستم های قدیمی محسوب می شود اما از آنجایی که صنعت مشعل در کارخانه ها قدیمی است و نیاز صنعت به این سیستم وجود دارد، این محصول در کشور طراحی شد.

وی اظهار داشت: البته در طراحی این سیستم سعی شده که علاوه بر بومی سازی از تکنولوژی جدیدتری نیز استفاده شود و توانستیم علاوه بر افزایش طول عمر سیستم، با استفاده از الگوریتم های پیچیده، ایمنی سیستم را بالاتر ببریم.

شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش (به انگلیسی: Knowledge enterprise)، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزیی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها باشد، قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در ایران برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در آبان ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید و از دهه ۹۰ قوانین مربوط و زیرساخت های آن در کشور شکل گرفته و در حال اجرا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا