داروی مکمل تقویت حافظه و یادگیری با اثربخشی بالا ساخته شد

 جلال زرین قلم مقدم، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این شرکت موفق به کسب دانش فنی و ساخت قرص مکمل تقویت حافظه شدیم که اثربخشی آن در بهبود عملکرد مغزی و سیستم عصبی از داروهای اعصاب بیشتر است.

وی گفت: در نظر داریم ۳۰ درصد از نیاز بازار را به منظور تقویت عملکرد شناختی و بهبود حافظه افراد تامین کنیم.

وی افزود: دی پپتیدها یک محافظ نورونی و متعلق به خانواده «راستام» هستند که داروی اعصاب از آن در روسیه به تولید رسیده بود که در حال حاضر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی در دسترس است.

زرین قلم گفت: ویژگی‏ کلیدی پپتیدها، دسترسی آسان به سیستم عصبی مرکزی است بر این اساس قرص مکملی که ساختیم به بهبود حافظه و یادگیری، ارتقاء فعالیت شناختی مغز و بهبود استدلال، بهبود خلق و خوی (اضطراب، افسردگی و عصبانیت)، بهبود آلزایمر و افزایش و تقویت قدرت تفکر و یادگیری کمک می کند.

به گفته وی،  این پپتید خوراکی به راحتی از سد خونی مغزی عبور کرده و اثرات آن در عرض چند دقیقه بروز می‌کند.

وی در خصوص فارماکولوژی و مکانیسم اثر این دارو گفت: مصرف این مکمل از طریق افزایش فاکتور رشد عصبی (NGF) و فاکتور نوتروپیک مغزی (BDNF) می‌تواند باعث بهبود رشد و مقاومت نورونی و سیناپس‌ها شود و از تخریب نورونی هیپوکامپ جلوگیری کند. بر همین اساس این مکمل به عنوان پپتید موثر در بهبود علائم بیماری آلزایمر و سایر بیماری های نورودژنراتیو مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت خاطرنشان کرد: برای سنتز ماده اولیه دی پپتیدی ان- فنیل استیل- ال- پرولی گلایسین اتیل استر در مقیاس آزمایشگاهی از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات نمونه‌سازی از صندق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم.

زرین قلم در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: قیمت این محصول که هنوز به بازار عرضه نشده در مقایسه با نمونه های خارجی ۷۰درصد کمتر است.

وی در مورد ظرفیت تولید این محصول نیز گفت: در نظر داریم سالانه ۱۴ میلیون قرص تولید کنیم که این میزان ۳۰ درصد از نیاز بازار به این محصول را تامین می‌کند.

وی گفت: نوتروپیک‏ها داروهای تقویت کننده هوش هستند که می‌تواند برای بهبود عملکرد ذهنی در افراد سالم مصرف شوند. آنها در جامعه بسیار رقابتی امروز محبوبیت پیدا کرده و اغلب برای تقویت حافظه، تمرکز، خلاقیت، هوش و انگیزه استفاده می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا