نتایج جستجوی اطلاعات در خصوص کووید ۱۹ را بیابید

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری سی‌نت، این ویژگی که ابتدا در کشور انگلیس ارائه می‌شود، علاوه بر فهرست واکسن‌های مجاز در منطقه محل سکونت شخص، اطلاعات جامعی را درباره هر یک از این واکسن‌ها ارائه می‌کند.

به گفته مقامات گوگل، قرار است پس از تایید واکسن کووید ۱۹ در کشورهای مختلف، این ویژگی در کشورهای دیگر نیز ارائه شود.

ایجاد این ویژگی، بخشی از رویکرد جدید غول‌های فناوری جهان در رابطه با ارائه اطلاعات صحیح در خصوص کووید و واکسن‌های آن است. یوتیوب نیز پنلی را برای ارائه اطلاعات مرتبط با واکسن کرونا ایجاد کرده است. این پنل‌ها، کاربران را مستقیما با اطلاعات فراهم شده توسط مقامات محلی یا بین‌المللی مرتبط می‌کند.

گوگل یک اعتبار ۱۵ میلیون دلاری را برای تبلیغات درباره کووید ۱۹ در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار داده است. همچنین مبلغ ۱.۵ میلیون دلار را برای ایجاد یک هاب رسانه‌ای واکسن کووید ۱۹ اختصاص داده است. این هاب مرجعی برای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است که امکان دسترسی به اطلاعات علمی تخصصی و آخرین تحقیقات انجام شده در این رابطه را فراهم می‌کند.  

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن فایزر را تایید کرد و واکسیناسیون در این کشور از هفته گذشته آغاز شده است.

 

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا