ایجاد مرکز مقابله با آلودگی های نفتی کیش

ضمن امضای تفاهم نامه سه جانبه برای ایجاد مرکز مقابله با آلودگی های نفتی کیش، بهره برداری از «مرکز آموزش و تحقیقات محیط زیست کیش» با محوریت دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و با تمرکز بر محیط زیست دریایی صورت گرفت.

در این مرکز، چهار آزمایشگاه تحقیقاتی «سیستم های انرژی و محیط زیست»، «محیط زیست فضا پایه و هوا پایه»، «آنالیز دینامیک دریا» و «پایش زیست‌محیطی»، به صورت دایم مستقر شده اند.

در مراسم آغاز بهره ‌برداری از مرکز آموزش و تحقیقات محیط زیست کیش که با حضور دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) و دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی- اجتماعی) برگزار شد، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است در مراسم افتتاح این مرکز، علاوه بر چهار آزمایشگاه دایمی، هفت آزمایشگاه زیربخشی «رسوب و فرسایش خاک بستر دریا»، «مواد دارویی و فعال بیولوژیک»، «ژئوتکنیک دریایی»، «میکروبیولوژی دریایی»، «پسماند»، «پیرویز» و «بایودیزل»؛ به عنوان بخشی از تجهیزات و ظرفیت ‌های دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایش گذاشته شد.

 همچنین در این نمایشگاه، ۵۰ محصول اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه محیط زیست در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

از جمله این محصولات می توان به «شبکه حفاظت هوشمند محیط زیست»، «فیلتر جداکننده آب و روغن»، «اطلس پایداری شهری»، «خانه هوشمند رایان»، «دوچرخه هوشمند»، «اسکیمر جمع آوری لکه های نفتی»، «دستگاه تصفیه آب و پساب، کنترل رسوب و خوردگی»، «اسکوتر برقی هوشمند»، «تبدیل پسماند به انرژی»، «دستگاه تونل صدا»، «تولید نانو پودر آلفا – آلومینا از پسماندهای صنعتی» و … اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا