فرانسه گوگل و آمازون را ۱۳۵ میلیون یورو جریمه کرد

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی ها در فرانسه(CNIL)روز گذشته اعلام کرد جریمه ای ۱۰۰ میلیون یورویی برای دو زیر مجموعه گوگل و همچنین ۳۵ میلیون یورویی برای یک زیرمجوعه آمازون تعیین کرده است.طبق بیانیه این سازمان، دلیل جریمه شرکت های مذکور ایجاد کوکی های تبلیغاتی در رایانه های کاربران بدون دریافت رضایت آنان و همچنین فراهم نکردن اطلاعات کافی در این زمینه است.

کوکی قطعه ای از داده های وب سایت است که در مرورگر ذخیره می شود و به سایت اجازه می دهد کاربران را شناسایی و فعالیت های پیشین آنها را به یاد بیاورد. تبلیغ کنندگان از کوکی ها برای پیگیری فعالیت کاربر در سایت ها استفاده می کنند تا بتوانند تبلیغات هدفمند را بهتر انجام دهند.

علاوه برآن گوگل و آمازون به طور واضح و شفاف اطلاعاتی درباره موارد استفاده از این اطلاعات و ردیابی ها اعلام نکرده اند و نشان نداده اند کاربران یا وب سایت های فرانسوی چگونه می توانند از کوکی ها اجتناب کنند.

طبق بیانیه مذکور گوگل به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی درباره حریم خصوصی کاربران متهم شده است. این شرکت درباره کوکی های موجود در رایانه کاربران شفاف سازی نکرده بوده است. همچنین درباره باقی ماندن یکی از کوکی ها پس از غیرفعال کردن تمام آنها اطلاع رسانی انجام نشده بوده است.

 آمازون نیز تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی درباره کوکی هایی که در رایانه افراد قرار داده شده، اطلاعات کامل یا شفاف فراهم نکرده بوده است.

 

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا