ایران بالاترین نرخ رشد کمی مقالات در دنیا را دارد

غلامحسین رحیمی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران و حامیان پژوهش دانشگاه تبریز، با اشاره به تولید علم و فناوری در کشور، افزود: بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز با وجود موانع و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت‌های این حوزه، تولید علم و فناوری در کشورمان در بخش‌های مختلف روند رو به رشدی داشته است.

وی با تاکید بر جایگاه علم و فناوری در کشورمان، یادآور شد: تولید علم و فناوری در دانشگاه و دیگر مراکز تحقیقاتی باید با توجه به نیاز روز جامعه باشد و از این رو توسعه ارتباط با بدنه جامعه و کاربردی نمودن پژوهش‌ها ضروری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های تولید علم و فناوری در دانشگاه‌های استان و در راس آن‌ها دانشگاه تبریز، گفت: با توجه به پتانسیل‌های اعضای هیات علمی و با توجه به مستندات موجود، دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر در حوزه تولید علم و فناوری روند رو به رشد خوبی داشته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این ارتباط، ضروری است که از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت منطقه و کشورمان استفاده شود.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در هفته پژوهش و فناوری از 36 اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، سایر پژوهشگران و حامیان پژوهش با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار آذربایجان شرقی به صورت مجازی تجلیل به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا