رونمایی از نخستین پادکست ملی خانواده

معصومه ابتکار روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه سه سال از اجرای طرح گفت گفت وگوی ملی خانواده می گذرد، افزود: این طرح که در سال نخست (۹۷) در ۳۱ مرکز استان و دو شهر آغاز شد، در سال ۹۸ مجموعا در ۵۰ شهر و در حال حاضر در ۶۴ شهر در حال اجرا است.  

وی یادآور شد: آنچه این فعالیت آموزشی، پژوهشی و اطلاع رسانی را از سایر فعالیت ها متمایز می کند، شفافیت حداکثری، درگیر شدن یک اجتماع علمی در همه فرایندهای مرتبط با آن، انتشار فوری و عمومی همه اسناد، پروتکل ها و نتایج و همچنین تعریف سطحی از استانداردهای علمی برای تسهیل گری اجتماعی و فعالیت های اجتماع محور است.

معاون رئیس جمهوری درباره اهداف این طرح هم خاطرنشان کرد: بررسی امکان گذر از مسایل اجتماعی به پویش های اجتماعی در جهت بهبود زندگی اجتماعی در درون و بیرون خانواده از جمله اهداف طرح گفت وگوی ملی خانواده پیش بینی شده است.

ابتکار با تاکید بر اینکه مامنی سالم‌تر و بااهمیت‌تر از خانواده که بتواند از آحاد جامعه مراقبت کند وجود ندارد اما متاسفانه به دلیل تحولات مختلف در ساختارهای اقتصادی که اتفاق می‌افتد در معرض آسیب است، ادامه داد: اگر در سیاست‌گذاری‌ها جایگاه خانواده به درستی دیده نشود ممکن است به آسیب‌هایی دچار شویم که شالوده اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه طرح گفت وگوی ملی خانواده به دنبال تقویت مهارت های ارتباطی است، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا و اعمال محدودیت رفت و آمد و تأکید بر قرنطینه خانگی باعث شده تا ساختار و کارکردهای خانواده تغییر کند و به همان نسبت شاید عوارض و پیامدهایی برای هر یک از اعضای خانواده داشته باشد. با توجه به این موضوع در شرایط کرونا، طرح گفت و گوی ملی خانواده کار خود را با ارایه پادکست ها دنبال می کند.

معاون رئیس جمهوری افزود: هدف ما استحکام و اهمیت خانواده است که در این راستا پادکست های رادیو نسل و خانواده ارائه شده و در روزهای آتی نخستین پادکست ملی خانواده رونمایی می شود.

ابتکار درباره پادکست ملی گفت وگوی خانواده توضیح داد: این پادکست تلاش دارد مهارت های ارتباطی و گفت وگو به شکلی در فضای مجازی اشاعه پیدا کند.

وی درباره کارکرد پادکست توضیح داد: این پادکست به نوعی آموزش مباحث مرتبط با مهارت های گفت وگو برای مدیران، مربیان، تسهیل گران و کسانی است که بتوانند این موضوع را در خانواده ها ترویج و گسترش دهند. در راستای معرفی و انتشار این پادکست از رسانه ها و اصحاب قلم تقاضای همکاری و مساعدت داریم.

به گفته ابتکار، هدف این است که خانواده ها نسبت به موضوع طرز گفتن، حرف زدن، شنیدن، روش برقراری یک ارتباط موثر، نقد پذیری، روش تفکر نقادانه و حل و فصل اختلافاتی که به صورت طبیعی بین افراد وجود دارد، مهارت های لازم را بیاموزند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا