قتل کارگر کارخانه توسط ربات هوشمند

در پی این رویداد ، هایکو هیلویگ (Heiko Hillwig) از مدیران ارشد این کارخانه در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : " روز دوشنبه پیمانکار کارخانه تولید و ساخت خودروهای فولکس واگن که در صد کیلومتری شمال فرانکفورت آلمان واقع شده، توسط رباتی به قتل رسید . "

هیلویگ در توضیحات خود می گوید : " مقتول جوانی بیست و دو ساله ازاعضای  تیم راه اندازی این کارخانه بوده و در کارخانه فعالیت داشته است .وی در حال راه اندازی روبات ساکن بوده  که ربات با ربودن یک صفحه فلزی ، اقدام به ضربه زدن و کشتن این جوان می کند . "

گزارش های نوشته شده در این رابطه نشان می دهد که خطای انسانی در فرآیند مونتاژ ربات دخیل بوده تا چنین حادثه ای رخ دهد . هیلویگ در این رابطه می گوید : خطای انسانی در این موضوع انتقاد برانگیز است. در واقع این خطا می تواند در برنامه ریزی وظایف مختلف ربات و در زمان مونتاژ آن رخ داده باشد .

هیلوی افزود:  یک برنامه ریزی نادرست و مونتاژ اشتباه در ربات ها می تواند مشکلات جدی در رابطه با استفاده آن ها ایجاد کند .این ربات به طور معمول در یک منطقه محدود در  کارخانه کار می کرده و وظیفه اش گرفتن قطعات و به کار گیری آن ها بوده است .

 گفتنی است دراین میان ، پیمانکار دیگری در زمان رخداد حادثه در صحنه حضور داشته که دچار هیچگونه آسیبی نشده ، اما از دادن اطلاعات بیشتر در مورد این پرونده خودداری کرده است .با این حال تحقیقات بیشتر در این رابطه ادامه دارد .

خبرگزاری DPA آلمان گزارش داده که بررسی ها و تحقیقات لازم برای پیگرد قانونی و به دست آوردن اتهامات وارده به فرد یا افرادی خاص در ارتباط با این حادثه ادامه دارد .

( تصویر تزئینی است ) 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا