فناوری برای مقابله با تشنج بیماران پس از عمل جراحی

محققان سازمان Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation یا همان CSIRO موفق شدند یک کلاه ایمنی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی طراحی کنند که از تشنج افراد جلوگیری می‌کند. این کلاه ایمنی با کمک هوش مصنوعی خود بر فعالیت‌های مغزی کاربر نظارت دارد و زمان تشنج افراد را پیش‌بینی می‌کند.

این دستگاه برای کنترل سلامت جسمانی افرادی طراحی شده که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند و مغز آن‌ها تحت تأثیر فشارهای پس از عمل قرار دارد. سرویس تشخیص تشنج مورد نظر با استفاده از داده‌های ارسال شده توسط دانشگاه موناش در رابطه با بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی تعلیم داده شده و اکنون می‌تواند تشنج مغزی را پیش از وقوع آن شناسایی کند و به افراد خبر دهد.

این فناوری جدید به دانشمندان و پزشکان کمک می‌کند جلوی تشنج بیمار را بگیرند و سلامت او را تضمین کنند. سازندگان این گجت جدید می‌گویند کلاه ایمنی هوشمند با استفاده از اینترنت بی‌سیم تمام داده‌های لازم را به متخصص‌های مورد نظر ارسال می‌کند و آن‌ها را در جریان سلامت بیمار قرار می‌دهد.

جلوگیری از ابتلا به بیماری صرع با کمک هوش مصنوعی

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از محققان CSIRO به نام Umut Guvenc، به طور معمول یکی از سه فردی که در استرالیا تحت عمل جراحی قرار می‌‌گیرد پس از مدتی دچار تشنج می‌شود. با ساخت کلاه ایمنی هوشمند دانشمندان قادر خواهند بود به سادگی مانع تشنج بیماران شوند. طبق گفته‌های محقق مذکور، جلوگیری از تشنج افراد روند بهبود آن‌ها را تسریع می‌کند.

نبود نظارت بر تشنج افرادی که تحت عمل جراحی مغز بوده‌اند امکان ابتلای آن‌ها به بیماری صرع را افزایش می‌دهد. همان‌طور که مطرح شد نظارت بر اختلال‌های پس از عمل جراحی می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌های احتمالی را بگیرد و سرعت بهبود بیماران را افزایش دهد. این فناوری فرآیند مراجعه بیماران به مراکز سلامتی را ساده‌تر می‌کند چرا که متخصصان می‌توانند از راه دور بیماران خود را تحت نظر قرار دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران