کووید 19 با اضطراب و اختلالات روحی روانی فرد همراه است

مطالعاتی در جهان در مورد اینکه این ویروس چقدر می‌تواند در بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، فعالیت‌های شناختی و آلزایمر تاثیرگذار باشد، آغاز شده است.

به گزارش کنگره بین المللی علوم اعصاب، وحید شیبانی در آستانه برگزاری این کنگره افزود: نهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران به مدت سه روز به صورت مجازی و وبینار از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه سال جاری با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران ۸ سخنران کلیدی از کشورهای آمریکا، استرالیا اروپا و … حضور دارند و سخنرانی‌های هر کدام حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. همچنین ۱۵ سخنران مدعو برای این کنگره در نظر گرفته شده که هر کدام ۲۵ دقیقه سخنرانی خواهند داشت و ۵ دقیقه آخر برای سوال و جواب اختصاص داده شده است.

دبیرعلمی بخش پایه نهم کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران تاکید کرد: این کنگره دارای ۲۸ پنل تخصصی در مدت سه روز برگزاری است. با توجه به اثرات جانبی ویروس کووید ۱۹ بر سیستم اعصاب دو پنل تخصصی با ۱۰ سخنران برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 شیبانی بیان داشت: ویروس کووید ۱۹ اثرات ناشناخته بر سیستم عصبی به همراه دارد و مطالعاتی در جهان در این زمینه آغاز شده که به طور مثال این ویروس چقدر می‌تواند در بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، فعالیت‌های شناختی و آلزایمر تأثیرگذار باشد که این موضوعات در پنل‌های تخصصی به صورت کامل به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تاثیر ویروس کووید ۱۹ بر سیستم تنفسی بیشتر به این موضوع پرداخته شده است، گفت: در آینده ای نزدیک عوارض جانبی این ویروس بر سیستم عصبی افراد به صورت کامل مشخص می‌شود؛ ولی آنچه تاکنون بررسی و مطرح شده این است که این ویروس به طور کامل با اضطراب و اختلالات روحی روانی ایجاد شده در افراد همراه است.

علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر به وب سایت کنگره به نشانی www.bcnc.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا