برگزاری 8 جشنواره منطقه ای اختراعات در سال جاری

 جشنواره های منطقه ای اختراعات رویش، فرصت مناسبی برای تبدیل ایده به ثروت و تسهیل ارتباط مخترعان با سرمایه‌گذاران است که با رویکرد اصلی شناسایی ظرفیت‌های اختراعاتی که قابلیت تجاری سازی شدن دارند، برگزار می شود.

 

بنیاد ملّی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع ­های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به ­منظور رسیدن به محصولی دانش­ بنیان و تکمیل چرخة نوآوری و تبدیل دارایی­ های فکری به ثروت، جشنواره­ های منطقه­ ای رویش را برگزار می­کند.

اختراع ­هایی که در این جشنواره ­ها به تأیید هیئت داوران برسند، می توانند از تسهیلات بنیاد برای طی  مسیر توانمندسازی اختراع ­های برگزیده بهره ­مند شوند. این مسیر از سه ایستگاه با نام­های اختراع ­های سطح 3، اختراع­ های سطح 2 و اختراع ­های سطح 1 می­گذرد.

جزئیات برگزاری جشنواره های هشتگانه رویش

اولین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش به میزبانی استان خراسان جنوبی و با همکاری استان های خراسان شمالی و جنوبی طی روزهای 27 تا 29 مردادماه سال جاری برگزار می شود.

استان لرستان میزبان دومین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش با همکاری استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان است.این جشنواره در شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

سومین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش در استان مازندران در مهرماه سال جاری با همکاری استان های گیلان، گلستان، قزوین و سمنان برگزار می شود.

میزبان چهارمین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش، استان سیستان و بلوچستان است که این جشنواره در آبان ماه با همکاری استان های یزد، کرمان و هرمزگان برگزار می شود.

آذرماه سال جاری زمان برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش به میزبانی استان مرکزی است که با همکاری استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و قم برگزار می شود.

ششمین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش به میزبانی استان خوزستان و با همکاری استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر در دیماه برگزار می شود.

استان البرز در بهمن ماه سال 1394 میزبان هفتمین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش با همکاری استان تهران است.

آخرین جشنواره منطقه ای اختراعات رویش به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با همکاری استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

ویژگی های اختراع ­های سطح 3

داوری این اختراع ­ها بر اساس معیارهای زیر صورت می ­پذیرد:

1. ميزان تازگي اختراع در سطح ملّي وبين‌المللي

2. طول عمر فنّاوري حاصل از اختراع

3. آثار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ناشي از به‌كارگيري اختراع

4. چگونگي مستندسازي فرايند رشد اختراع

5. قابليت ورود به بازار و ارزش افزودة اقتصادي و اجتماعي حاصل از تجاري‌ سازي اختراع

باتوجه به معیارهای بالا و درصورت کسب حدنصاب لازم، اختراع شما به عنوان اختراع برگزیدة سطح 3  شناخته می ­شود و از حمایت­های بنیاد بهره ­مند می­شود. 

برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراع­ های برگزیدة سطح 3، تسهیلاتی شامل جایزه نقدی و تسهیلات مالی به صاحب (صاحبان) اختراع با هدف کمک به صاحبان آنها برای استقرار در مراکز رشد یا پارک­ های علم و فنّاوری و تأسیس شرکتی نوپا مرتبط با اختراع برگزیده اعطا می­ شود.

تسهيلات مالي بنیاد ملی نخبگان برای اختراعات برگزیده جشنواره منطقه ای اختراعات رویش به منظور تكميل اختراع و مستندسازي آن، در اختيار گرفتن مشاورة كارگزاران خدمات فنّاوري، شركت در نمايشگاه‌ هاي داخلي و خارجي، استقرار اوليه در پارك علم و فنّاوري، تأسيس شركت مرتبط با اختراع است.

به گزارش سیناپرس،علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir مراجعه کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا