جهت‌گیری جهاددانشگاهی در راستای خلق ثروت از پژوهش‌ است

محمدمهدی آقاکوچک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری، محور فعالیت‌های پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در این سال «رونق تولید» است. در سال جاری جهت‌گیری جهاد دانشگاهی در راستای خلق ثروت از پژوهش‌های صورت گرفته و تولید محصولات جدید است که در این راستا با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در ابتدای سال ۱۳۹۹، مرکز فرآورده‌های شیمیایی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اقدام به تولید و توزیع ژل‌های ضدعفونی دست کرد و نقش قابل توجهی در رفع نیاز فوری استان خوزستان به مواد ضد عفونی داشت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی خوزستان، افزود: همچنین مراحل اخذ مجوز تولید ژل سونوگرافی و ایزوتون دستگاه‌های هماتولوژی از وزارت بهداشت طی شده است و این محصولات به زودی به تولید انبوه خواهند رسید. تولید فیلترهای کاترپیلار مورد نیاز صنعت نیز از دیگر اقدامات سال جاری در پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی بوده است. این در حالی است که خط تولید انبوه مته‌های حفاری نیز در سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و تاکنون چندین مته به وزارت نفت تحویل داده شده است. در حال حاضر مطالعه تولید انواع مختلفی از مته‌های حفاری دیگر با کاربردهای مختلف توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی در جریان است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در ادامه با اشاره به برخورداری این سازمان از سابقه طولانی در مطالعات درمان ناباروری، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان توانسته در این زمینه اعتماد بسیاری از زوج‌های نابارور را جلب کند. در این راستا و با تکیه بر تجربیات پژوهشکده رویان، مرکز تحقیقات و درمان ناباروری جهاددانشگاهی خوزستان در زمینه پژوهش و درمان ناباروری از موفق‌ترین مراکز کشور محسوب می‌شود.

آقاکوچک ادامه داد: گروه پژوهشی آموزش سلامت جهاددانشگاهی خوزستان نیز مطالعات بسیاری را در زمینه ترویج فرهنگ سلامت خانواده‌های خوزستانی تدوین کرده و از معدود مراکز در سطح استان است که به موضوع بسیار مهم آموزش سلامت می‌پردازد.

وی با اشاره به اقدامات معاونت پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در سیل سال گذشته، گفت: مستندسازی تجارب سیل فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ نیز از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی بود که با عنوان «سیل همدلی» توسط گروه پژوهشی روانشناسی جهاد دانشگاهی صورت گرفت. این مجموعه ارزشمند، تجربیات و اقدامات صورت گرفته در این بحران را برای بهره‌گیری در بلایای مشابه، گردآوری و تحلیل کرده است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در پایان بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت، هم‌راستایی فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی خوزستان با نیازهای جامعه، خط مشی کلی فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی در طول دوران فعالیت این نهاد انقلابی بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا