سیستم پایش صنعتی بومی سازی شد

شهرام کیخائی، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه صنایع، مصمم شدیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز کشور را بومی‌سازی کنیم و یکی از تجهیزات بسیار ضروری، سیستم پایش و مونیتورینگ صنعتی برق است که به دلیل اعمال تحریم‌ها، فروش آن به کشور ممنوع شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه در کنترل فرایندهای صنعتی و برق نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی نقشی کلیدی ایفا می‎کند، اظهار کرد: حتی پیش از تحریم‌ها، زمانی که کارشناسان شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی به مجموعه فولادسازی ما آمدند تا این سیستم را نصب کنند، اجازه ندادند کسی در نیروگاه و محدوده نصب دستگاه حضور داشته باشد.

کیخائی با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در این مجموعه، گفت: طرح بومی‌سازی این دستگاه و نرم‌افزار آن به کمیته مراکز رشد دانشگاه فرودسی ارائه شد و این شرکت توانست با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه، این محصول را بومی‌سازی کند و آن را برای تایید دانش‌بنیانی به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارائه دهد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مجری طرح با اشاره به بازار گسترده داخلی گفت: در حال حاضر این محصول به دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه فردوسی و دانشگاه سیستان و بلوچستان عرضه شده است. اما به دلیل ضعف در بازاریابی هنوز نتوانسته‌ایم این محصول را به مراکز صنعتی بزرگ معرفی کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا