عرضه پهپاد 20تنی رادار گریز به ارتش های جهان

سرگئی چموزوف مدیر ارشد شرکت روس تک، روز دوشنبه خبر از رونمای نمونه جدید پهپاد فوق سنگین تهاجمی توسط این کشور داد. این پهپاد از خانواده هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی با قابلیت های پیشرفته ای است که با همکاری شرکت های فناوری هوایی و سلاح های جنگی اورال و کرونشتات تهیه شده است.

    این هواپیمای بدون سرنشین سنگین با عنوان اوخوتنیک (Okhotnik) معرفی شده و طراحی بدنه و بال های آن توسط دفتر طراحی سوخو انجام شده است. این پهپاد دارای فناوری رادارگریزی بوده و طراحی بال های ویژه آن اجازه داده است تا در این هواپیما از دم استفاده نشود که این موضوع باعث شده از دید رادار مخفی بماند.

چموزوف ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت هواپیماسازی قدیمی و نامدار سوخو كه با شركت یونایتد ایرکرافت (United Aircraft Corporation) ادغام شده است، كار توسعه و تجهیز نهایی این پهپاد تهاجمی را به اتمام رسانده و آزمايش های ساخت یک پهپاد مشابه شکاری را آغاز كرده است.

در توضیحات ارائه شده جهت معرفی این هواپیمای بدون سرنشین جدید، عنوان شده است: این پهپاد یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته است که می تواند تا برد های طولانی پرواز کرده و توسط یک اپراتور از روی زمین کنترل شود. این هواپیمای بدون سرنشین همچنین با توجه به وزن و ابعاد بزرگی که دارد، می تواند سلاح های کاملاً قدرتمندی را حمل کند.

مدیر ارشد شرکت روس تک، در تکمیل توضیحات خود افزود: وزارت دفاع روسیه از صنایع دفاعی خواسته است که سرعت کار در همه پروژه های این حوزه را به حداکثر برساند.

این هواپیمای بدون سرنشین سنگین با عنوان اوخوتنیک (Okhotnik) معرفی شده و طراحی بدنه و بال های آن توسط دفتر طراحی سوخو انجام شده است. این پهپاد دارای فناوری رادارگریزی بوده و طراحی بال های ویژه آن اجازه داده است تا در این هواپیما از دم استفاده نشود که این موضوع باعث می شود به طرز بهتری از دید رادار مخفی بماند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره اوخوتنیک، این هواپیمای بدون سرنشین 20 تن وزن داشته و می تواند سرعتی در حدود هزار کیلومتر در ساعت داشته باشد.

نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما در تابستان گذشته و به مدت بیست دقیقه به صورت کاملاً محرمانه انجام شده بود و در پاییز سال جاری نیز مأموریت مشترک پروازی خود را با موفقیت به همراه یک جت جنگنده نسل پنجم سوخو با نام Su-57 انجام داد. طی عملیات دوم، این پهپاد در حالت خودکار و در ارتفاع حدود 1600 متری در آسمان مانور داده و پرواز آن بیش از 30 دقیقه طول کشید.

روسیه پیش بینی می کند سفارش های متعددی از سوی کشورهای جهان برای خرید این محصول جدید و پر قدرت دریافت کرده و تحویل این پهپادها نیز در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا