نرم‌افزاری که ترکیب شیمیایی دارو را برای هر فرد مجزا پیشنهاد می دهد

علی حاجی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی متمرکز است و در این زمینه محصولات مختلفی را عرضه کرده است.

وی ادامه داد: از جمله محصولات این شرکت یک وب اپلیکیشن است که خدمات پسا درمان مختلفی از جمله یادآوری زمان آغاز تجویز، زمان اتمام تجویز و بسیاری اطلاعات دیگر مرتبط با بیماری را به بیمار عرضه می‌کند.

حاجی ابراهیمی افزود: از جمله دیگر خدمات این وب اپلیکیشن، ارائه اطلاعات داروها و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی است. همچنین یکی از محصولات اصلی دانش‌بنیان شرکت یک نرم‌افزار پیشرفته در حوزه کمک به پژوهش‌های دارویی است. این نرم‌افزار به محقق و پژوهشگر کمک می‌کند که در زمان سریع‌تری به ترکیبات مورد نیاز برای ساخت دارو دست یابد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در بدن هر فرد گیرنده‌هایی وجود دارند که این گیرنده‌ها مسئول دریافت ترکیبات دارویی هستند، یادآور شد: این نرم‌افزار با ساخت تصویر سه‌ بعدی از این گیرنده‌ها، بهترین ترکیب شیمیایی ممکن برای ساخت داروی مورد نظر را که با این گیرنده‌ها سازگار است را به محقق پیشنهاد می‌دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، حاجی ابراهیمی با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در این شرکت خاطر نشان کرد: نمونه مشابه خارجی این نرم‌افزار با حق اشتراک ماهیانه نزدیک به ۱۲۰ دلار عرضه می‌شود، اما این شرکت دانش‌بنیان این نرم‌افزار را با قیمت ۷۰ درصد کمتر عرضه کرده است. استفاده از این نرم‌افزار به اعضای واحد R&D شرکت‌های داروسازی، کمک می‌کند تا زمان کمتری را برای پیدا کردن ترکیبات شیمیایی مورد نظر برای ساخت دارو صرف کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا