پیام وزیر بهداشت به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذر "روز دانشجو" ، یادآور شهادت سه عزیز برومند وطن در قربانگاه استکبار ستیزانه دانشگاه است و یادآور آن که دانشگاه در این کشور نه تنها پایگاه توسعه  علم و دانش، بلکه جایگاهی برای رویش اندیشه های مبارز در راستای آزادی، ظلم ستیزی، استقلال طلبی و عدالت گستری بوده است.

مبارزه با رژیم ستمشاهی و رویش جوانه های انقلاب اسلامی از درخت تنومند دانشگاه و پیشتازی دانشجویان در کنار دیگر مبارزان گواهی دیگر از این جایگاه شامخ دانشگاه در این سرزمین مقدس است.

آنگاه که خاک وطن توسط دشمنان مورد تعرض قرار می گیرد، باز هم خون دانشجوست که در دفاع از تمامیت جغرافیای سرزمینش با خون دیگر هم‌رزمان نظامی، بسیجی، طلبه و رزمندگان در هم می آمیزد و خاک دورترین نقاط کشورش را با خون مطهرش گلگون می کند و زمانی که با تحریم های ظالمانه، نیازمندی های اساسی مردمش را در تنگنا می بیند، شبانه روز می کوشد تا با استفاده از توان و توشه  علمی خود، حماسه ای نو خلق کند و در راستای خودکفایی کشورش بکوشد.

بی تردید در شرایطی که در همه گیری کرونا و همزمانی با تحریم های گسترده، کشور روزهای سختی را می گذراند، نقش تاثیرگذار دانشگاه و دانشجو در برون رفت از این ایام پر التهاب بسیار چشمگیر بوده و در صفحات زرین تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند.

ضمن تبریک روز دانشجو، تندرستی، عزت و سرافرازی همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا