روز دانشجو

  • روز دانشجو

روز دانشجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
 

  • بازگشت پایونیر ۳ به زمین

در ۶ دسامبر ۱۹۵۸کاوشگر قمری پایونیر ۳ به فاصله ۱۰۷٫۲۶۹ کیلومتری از زمین رسیده و بازگشت.

  • تولد گونار میردال

گونار میردال متولد ۶ دسامبر ۱۸۹۸ بود.و ی اقتصاددان، جامعه‌شناس و سیاستمدار اهل سوئد است که در سال ۱۹۷۴ به همراه فریدریش آوگوست فون هایک اقتصاددان اتریشی موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد.او ۱۷ مه ۱۹۸۷ در گذشت.

  •  تولد چارلز مارتین هال

چارلز مارتین هال  متولد ۶ دسامبر ۱۸۶۳ بود . وی مهندس و شیمیدان آمریکایی و ابداع‌کننده روش استخراج آلومینیم که با نام فرایند هال شناخته می‌شود. او در سن ۲۳ سالگی این فرایند را ابداع کرد. پیش از ابداع این روش آلومینیم به علت کمیاب بودن از طلا و نقره گران‌تر بود. وی بنیانگذار شرکت آلکوا بود.وی ۲۷ دسامبر ۱۹۱۴ (۵۱ سال)درگذشت.

  • درگذشت سرجان ریچارد نیکلاس استون

سر جان ریچارد نیکلاس استون متولد ۳۰ اوت ۱۹۱۳بود. وی استاد برجسته اهل بریتانیا در علم اقتصاد است که در سال ۱۹۸۴ موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج طی نموده است.او  ۶ دسامبر ۱۹۹۱ درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا