دانشگاه اصالت خود را وام‌دار دانشجویان است

سیما سادات لاری در پیامی به مناسبت روز دانشجو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی کشور به ویژه شهدای ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲، «روز دانشجو» را به دانشجویان کشور تبریک گفت.

وی با اشاره به آیه فَإِنَّ مَعَ ٱلْعُسْرِ یُسْرًا نسبت به شکست ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد و افزود: دانشگاه اصالت خود را وام‌دار دانشجویان فرهیخته است.

لاری در این پیام نوشت: حدود ۷ دهه پیش در چنین روزهایی دانشگاه مانند همیشه مبدأ همه تحولات بود و دانشجویان آگاه و مسلمان ایران‌زمین در مراکز علم‌اندوزی و اندیشه‌ورزی فریاد آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی سر دادند و با خون خود میثاق‌نامه استقلال و آزادی ایران اسلامی را امضا کردند.

این مقام مسئول یادآور شد: سه آذر اهورایی شهیدان مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا همچون دیگر شهدای دانشجوی این مرزوبوم جلوه‌ای از روحیه ظلم‌ستیزی و آزادمنشی مردم شریف ایران اسلامی هستند که در همه عرصه‌ها به خصوص مراکز کسب دانش و معرفت، بذر عشق و شعور کاشته‌اند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: ۶۷ سال از واقعه به شهادت رسیدن سه دانشجوی دانشگاه تهران که در اعتراض به دخالت‌های بیگانگان و حضور معاون رییس جمهور وقت آمریکا در ایران جان خود را فدا کردند، می‌گذرد و در این‌سال‌ها کشورمان آبستن تحولات بسیاری بوده است؛ از سقوط رژیم ستم‌شاهی سابق گرفته تا پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمه آمریکا و دیگر دول غربی بر ضد مردم شریف ایران و شهادت مظلومانه دانشمندان هسته‌ای پرورش‌یافته در دامان مادران پاک این آب‌وخاک.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: آن‌چه نزدیک به ۷ دهه ایران اسلامی و بیش از ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از گزند تعرض‌ها و دخالت‌های دیگر کشورهای زیاده‌خواه مصون داشته است، حفظ و تقویت روحیه خودباری، آزاداندیشی و استکبارستیزی در بین آحاد مردم شریف‌ کشور به خصوص جوانان دانشجو بوده و در تمامی این سال‌ها حق‌طلبی و عدالت‌خواهی کلیدواژه‌های موفقیت و استقامت ایران سرافراز در مقابل بیگانگان زیاده‌خواه و پیمان‌شکن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز که با بحران جهانی شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم شریف کشورمان در کنار تحمل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، در حال ستیز با ویروس منحوس کرونا هستند، بیشتر می‌توان به عمق شعارهای استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه مردم آزاده ایران‌زمین و جوانانش پی‌برد؛ چرا که نشان از نهادینه شدن روحیه استقامت و خودباوری در درون آنها دارد.

لاری تصریح کرد: مشارکت جهادگونه دانشجویان در عرصه‌های مختلف مبارزه با ویروس کرونا، تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکارانه کادر درمانی کشور برای نجات جان مردم شریف ایران، حضور ایثارگرانه دانشجویان علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و تلاش‌های دانشگاهیان متعهد کشورمان برای ساخت واکسن ایرانی ویروس کرونا، همگی نشان از نهادینه‌ شدن حس‌ وطن‌دوستی، ازخودگذشتگی و خودباوری در عموم مردم بالاخص دانشگاهیان و دانشجویان فرهیخته حال حاضر کشور دارد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا