اپل برای گوشی‌های تاشو لولای جدید اختراع کرد

تولید گوشی‌های تاشو مدتی است که در دستور کار شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، شیوآمی و موتورولا قرار گرفته است. این گوشی‌ها اگر چه کارایی بالایی دارند، اما هزینه گزاف طراحی یک لولای مستحکم که در برابر تاشدن مداوم مقاوم باشد نیز باعث افزایش هزینه تمام شده و قیمت بالای این گوشی‌ها شده است.

اختراع ثبت شده اپل در این زمینه نمایشگر قابل بسط تاشو برای وسایل الکترونیک نام گرفته و احتمالاً اپل در گوشی جدید آیفون از این اختراع تازه بهره می‌گیرد.

لولای اختراع شده اپل شباهت زیادی به بند ساعت‌های مچی فلزی دارد و امکان تاشدن نمایشگر را به میزان حداکثر ۹۰ درجه فراهم می‌آورد. لولای یادشده بر خلاف دیگر لولاهای مورد استفاده در گوشی‌های تاشو یکپارچه و منفرد نیست. بلکه از چند لولای دارای پیوند با یکدیگر و در هم فرورفته تشکیل شده است.

وجود مفاصل متعدد در این مجموعه لولاها باعث می‌شود تا عمر، کارایی و نرمی آن در زمان استفاده مکرر افزایش یابد. برای افزایش طول عمر و استحکام در این لولای چند مفصله از تعدادی تسمه، چرخ دنده، میله و غیره نیز استفاده شده تا از فشار بیش از حد بر اجزای ثابت خودداری شود.

گفته می‌شود اپل ممکن است از این اختراع علاوه بر آیفون در لپ تاپ‌های مک، عینک‌ها و ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند و غیره نیز استفاده کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا