اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل دولت الکترونیک در ۱۴۰۰

در لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۰ که با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس شورای اسلامی داده شد، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تکمیل و انجام پروژه‌های دولت الکترونیک اختصاص یافته است.

به این وسیله در تبصره ۱۸ ماده‌ی واحده‌ی لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ به سازمان توسعه‌ای و شرکت‌های تابعه‌ی وزارت ارتباطات اجازه داده می‌شود به انجام پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه‌ی خدمات الکترونیکی اقدام کنند. منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری بخش دولتی، از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و منابع داخلی شرکت‌های تابعه با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.

بر اساس ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش و تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری- نرم‌افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های کامپیوتری آموزشی، استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و اجتماعی را به ‌‌شکل رایگان برای کلیه‌ی دانش‌آموزان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها و حاشیه‌ی شهرهای بزرگ فراهم کند.

در بودجه سال ۱۴۰۰ به شرکت‌های تابعه‌ی وزارت ارتباطات اجازه داده شده است با تأیید وزیر، برای کمک به پیشرفت حوزه‌ی ارتباطی کشور تا مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی خود به‌صورت وام هزینه کند. این کمک مربوط به سرمایه‌گذاری‌ه خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده‌ی خدمات الکترونیکی در کلیه‌ی بخش‌ها، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات است.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب در مجلس برای اجرا به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا